Uključivost i motivacija u učionici
Blog

Uključivost i motivacija u učionici

Piše: Vesna Bakota, ravnateljica i profesorica

Djeci s poteškoćama u učenju treba velika količina ohrabrivanja, motiviranja, pozitivnog podupiranja i prilika za uspjeh!

Kao učitelj engleskog, radila sam s mnogo djece s dijagnosticiranim posebnim potrebama. Ponekad je to bilo teško, izazovno i često zahtjevno, ali kada ti se dijete okrene s osmijehom od uha do uha pri izlasku iz učionice tada znaš da si sigurno napravio nešto ispravno.

Prisutnost djece s posebnim potrebama u učionici nije lagana stvar. Kako bi lekcija bila uspješna, potrebno je puno planiranja, mnogo različitih strategija za učenje te primjerena potpora i struktura. Ipak, ako si kreativan, brižan, strpljiv i snalažljiv učitelj, put k uspjehu s razredom je zajamčen.

Djeca s poteškoćama u učenju trebaju veliku količinu ohrabrivanja, motiviranja, pozitivnog podupiranja i prilike za uspjeh. Ona često dolaze iz standardnih učionica u kojima se osjećaju neuspješnima. Ova djeca često iskuse više nedaća, izazova i prepreka nego njihovi vršnjaci. Napredak i uspjeh njima dolaze puno sporije i rijeđe i to uzima danak kad se radi o njihovoj motivaciji i želji da ustraju. Štoviše, često osjećaju strah od neuspjeha, frustraciju, bijes i manjak razumijevanja.

Zbog toga se mi, koji smo suočeni s prisutnošću djece s posebnim potrebama u učionici, često možemo zapitati: „Odakle početi? Kako ja mogu pomoći ovoj djeci?“ Kao učitelju i zagovorniku učenja, jednom mi je vrlo mudar i iskusan sveučilišni profesor poručio: „Svako dijete je dobro u nečemu i tvoj je posao kao učitelja da otkriješ u čemu.“

Sva djeca s poteškoćama u učenju sposobna su za uspjeh. Svako će dijete uspjeti ovisno o njegovim/njenim individualnim sposobnostima. Mi, učitelji, moramo imati sljedeće na umu:

  • dati svakom učeniku do znanja da vjerujemo u njega/nju;
  • omogućiti mu/joj priliku za uspjeh kako bi izgradili samopouzdanje;
  • fokusirati se na količinu truda uloženog u zadaću umjesto samo na ishod ili završni proizvod;
  • stvoriti ugodno i sigurno okruženje za učenje koje ohrabruje djecu da budu aktivno uključena u proces učenja.


Svako dijete treba ljubav, suosjećanje, ohrabrenje i potporu. Za djecu s poteškoćama u učenju, ovakva pozitivna podupiranja i motiviranje mogu pomoći da djeca izađu (iz učionice) sa snažnim osjećajem vrijednosti, samopouzdanja, odlučnosti i želje da nastave raditi čak i kad stvari krenu po zlu.

Prijavite se na vrijeme
Prijave za Tečaj