IKT alati u učionici – snalaženje u džungli
Blog

IKT alati u učionici – snalaženje u džungli

Pše: prof. Eva Jakupčević

Danas su učitelji pod sve većim pritiskom da koriste IKT, ali ne vjeruju svi da je tehnologija u učionici najbolje i jedino rješenje.

Donose li informacijsko-komunikacijski alati prednosti u učionici?

Mnogi se pitaju jesu li IKT alati uistinu potrebni u učionici ili su samo sigurnosna mreža za učitelje koji nisu dovoljno kreativni da bi zainteresirali učenike bez ovih pomagala. Ja sam vidjela mnogo primjera u kojima učitelji uspješno podučavaju bez ikakvih tehnoloških pomagala, i one koji se služe tehnologijom na neučinkovit i često nepotreban način, a da pritom ne donose ništa novo u učionicu. Unatoč svemu, vjerujem da pravilno korišten IKT može donijeti bezbrojne prednosti za učenike i učitelje i da može olakšati njihove živote pune stresa.

Pronalaženje novih IKT alata

Razmišljajući o tome hoćemo li koristiti IKT alat u učionici da bismo zamijenili ili proširili tradicionalniji tip zadatka, uvijek je potrebno odvagnuti koje bi bile prednosti, a koji nedostaci. Na primjer, neki se mogu osjećati preplavljenima količinom dostupnih IKT alata i beskonačnim popisom dobrih strana kojima doprinose nastavi. Zbog nekih se isplati naučiti kako ih koristiti, dok su drugi uzaludan pokušaj kako bi se stvorilo nešto novo. Zbog toga je najbolji način za pronaći nove IKT alate za korištenje u učionici preporukama i izvedbama kolega ili sudjelovanjem u online tečajevima ili onima uživo u kojima imamo priliku isprobati ove alate. Nema boljeg načina da saznamo koliko zanimljiv neki alat može biti od toga da ga sami iskušamo.

IKT alati – olakšanje u našim životima

Jedna od negativnih strana traženja IKT alata u učionici jest to da može iziskivati previše našeg vremena kad ih počnemo koristiti. Međutim, dugoročno gledano ovi digitalni alati uvelike će nam olakšati život. U odnosu na mnogobrojne papire i dokumente koje moramo pregledavati svake godine, IKT alati i specifične aktivnosti unutar njih je obično lagano pregledati i pretražiti. Povrh svega, mnogi od ovih alata olakšavaju dijeljenje materijala među profesorima u školi, omogućavajući kolegama dijeljenje radnih zadataka i izbjegavanje stvaranja istih aktivnosti više puta.

Doprinos predavanjima

IKT u učionici može doprinijeti nastavnim satima i pomoći učenicima na nove i učinkovite načine. Međutim, učinkovita uporaba IKT alata ovisi o nama – mi smo ti koji moraju odabrati pravi alat i osigurati da su zadaci i ciljevi jasni. U radu s kolegama i sudjelovanjem u radionicama ili tečajevima može olakšati taj proces. Stoga, ne trebamo se bojati pitati druge i vidjeti što se nudi. Sve u svemu, malo eksperimentiranja može donijeti mnogo uspjeha. A jednom kad krenemo putem uspjeha, mi i naši učenici imat ćemo korist od toga.

Prijavite se na vrijeme
Prijave za Tečaj