Zašto je kontinuirano stručno usavršavanje važno
Blog

Zašto je kontinuirano stručno usavršavanje važno

U gotovo tri desetljeća organiziranja tečajeva stranih jezika na lokalnom tržištu, naša je škola ostvarivala neprestani rast godinu za godinom. Pozicionirala se kao vodeća škola u regiji, osigurala kvalitetu, te joj je dodijeljeno nekoliko nacionalnih nagrada za održivi rad. Također je dobila više potpora iz programa Erasmus kao i iz Europskog fonda za regionalni razvoj te postala službeni ispitni centar za Cambridge Assessment ispite. Najvažnije, dostigli smo stabilan broj polaznika koji osigurava našu održivost bilo kao malenoj tvrtki bilo respektabilnoj obrazovnoj ustanovi.

Baza takvog poslovnog modela je, naravno, kvaliteta usluge koju nudimo. Kvaliteta učenja jezika nije apstraktna ideja, to je jasno definiran niz standarda koji se usavršavao kroz različite organizacije poput EAQUALSA ili afilijacije kao što je International House čiji smo član. Ovim su se standardima prilagodile i nacionalne organizacije poput Hrvatske gospodarske komore.

Standardi kvalitete u učenju jezika postali su jasnije definirani nakon oblikovanja Zajedničkog europskog referentnog okvira za jezike koje je Vijeće Europe prepoznalo još 2001. godine. ZEROJ jasno definira ciljeve i ishode učenja za svaku razinu i usprkos dugoj listi standarda kvalitete koju postavljaju različite organizacije, kvaliteta kod učenja jezika je jednostavna: kada učenik postigne ciljeve i ishode dok uči u vašoj ustanovi, tada ste pružili kvalitetnu uslugu.

Dok kvaliteta ostaje baza održivog poslovnog modela, u isto ju je vrijeme jako teško oglašavati. Opisati koncept ciljeva i ishoda učenja vašim potencijalnim klijentima, učenicima, teže je nego što možete zamisliti. U većini društava, ljudi rijetko gledaju dalje od same cijene tečaja, što predstavlja problem za škole bolje kvalitete jer usprkos marketinškim frazama jeftinih škola, kvaliteta ipak košta. I košta mnogo! Poštene plaće profesorima, kontinuirano stručno usavršavanje, razvoj novih obrazovnih programa, nastavne pripreme, aktivnosti kojom se ostvaruje dodana vrijednost samo su neki od primjera visokih troškova koji se moraju reflektirati u cijenama tečaja.

I dok je kontinuirano stručno usavršavanje najskuplje za osiguranje kvalitete obrazovne ustanove također je i najkorisnije. Obrazovanje, kao i bilo koji drugi sektor, neprestano se razvija. Naša su se viđenja poučavanja i učenja drastično promijenila u posljednjih nekoliko desetljeća i jedini način da se kvaliteta održi je prilagođavanje informatičkoj eri. To također podrazumijeva inovaciju i napredak; ako ne napredujete, stagnirate, a ako neko vrijeme stagnirate uskoro ćete početi tonuti.

Kontinuirano stručno usavršavanje jedina je aktivnost koja osigurava, kao što joj i samo ime kaže, kontinuirani napredak onih koji obrazovanje nose na svojim leđima, učitelja. Upravo je zato, drugi trošak našeg poslovanja (odmah nakon plaća) zapravo kontinuirano stručno usavršavanje naših učitelja.

Toliko je mnogo načina na koje možete osigurati profesionalni razvoj svojih učitelja. Dok su strukturirani tečajevi najočitiji izbor, također i vrlo učinkovit, nisu jedini. Definiranje potreba i razvojnih ciljeva vaše škole baza je kontinuiranog stručnog usavršavanja i mnoge su metode koje vaš tim može koristiti ne bi li se uhvatio u koštac s ovim problemom. Kontinuirano profesionalno usavršavanje malo vrijedi bez prave diseminacije, tako da su redovite radionice i usavršavanja tijekom zajedničkih sastanaka jednako važni kao i samo osposobljavanje. Strateška partnerstva često su još učinkovitija, pa je tako većina našeg razvoja započeta ili postignuta kroz dobru komunikaciju i dijeljenje ideja s našim partnerskim školama i organizacijama. Fokus na suradnju bio je baza za naše KA1 i KA2 Erasmus projekte te je također doveo do ADRIES-a – godišnje međunarodne konferencije za škole stranih jezika osmišljene za stvaranje kontakata i profesionalni razvoj učiteljskog i upravljačkog osoblja.

Na poslijetku, najbolji marketing za vašu školu uvijek će biti vaši učenici i njihovo dobro iskustvo. I dok oni možda nužno ne razumiju koncepte ciljeva i ishoda sigurno će znati jesu li s tečajem zadovoljni ili ne. Moramo se složiti da će njihovo zadovoljstvo ovisiti prvenstveno o učiteljima i o tomu jesu li oni svoj posao dobro odradili ili nisu. Stoga, ulaganje u kontinuirano stručno usavršavanje vaših učitelja najpametnija je moguća investicija za vaš posao, ali istovremeno i najjači marketinški alat.

Prijavite se na vrijeme
Prijave za Tečaj