Pet korisnih savjeta za pisanje Google recenzija
Blog

Pet korisnih savjeta za pisanje Google recenzija

Piše: Josip Sobin, direktor

Google recenzije važnije su nego što većina ljudi misli. U digitalnom dobu gotovo sve informacije prikupljaju se isključivo putem interneta. Postupak prikupljanja informacija uglavnom započinjemo putem pretraživača (tzv. Search Engine) a ne izravnim upisivanjem web stranice koju želimo posjetiti. Dok smo prije 15ak godina koristili nekoliko različitih pretraživača, danas Google ima apsolutnu dominaciju na tržištu s preko 80% svih pretraživanja. Štoviše, taj je broj vjerojatno bliže 100% ukoliko uzmemo u obzir zapadni svijet, dok se jedino još na dalekom istoku koriste neki regionalni pretraživači koji su prilagođeni lokalnim tržištima.

Prilikom pretraživanja informacija svima nam je izuzetno važno da u što kraćem vremenu stignemo do pravih informacija koje nas zanimaju. Zbog toga je Google razvio cjelokupnu znanost rangiranja web stranica prema cijelom nizu različitih parametara. Krajnji je cilj pronaći najbolji sadržaj (eng. content) prema onome što Google procjenjuje da korisnik traži.

Jedan od parametara rangiranja su upravo Google recenzije. Danas recenziju možete ostaviti za bilo što – od lokalnih biznisa, znamenitosti (eng. landmarks), plaža, šetnica, itd. Ipak, recenzije su vjerojatno najbitnije upravo za tvrtke, posebno one koje se bave pružanjima usluga. Najviše recenzija dobivaju upravo restorani, kafići, klubovi, frizerski saloni, sportski centri i sl.

Google recenziju danas može ostaviti svatko tko ima Google račun, što uglavnom imamo svi – ako ni zbog čega drugoga onda da bismo mogli koristiti različite usluge i aplikacije na svojim pametnim telefonima. Recenziju možete ostaviti putem interneta ili izravno preko Google Maps usluge. Uz recenziju se mogu dodati i slike ili video zapisi, a za svaku ostavljenu recenziju dobivate određeni broj bodova. Sakupljanjem bodova povećava se i Vaš osobni ranking na Googlu, pa tako drugi mogu vidjeti da ste označeni kao „lokalni vodič“, što opet znači da će Vaše recenzije ljudi češće čitati nego od nekog drugoga.

Osobno uvijek volim ostaviti Google recenziju gdje god da idem. Prije svega, smatram da je korektno nagraditi nekoga tko mi pruži osjećaj zadovoljstva zbog korištenja njihovih usluga ili kupnje određenog proizvoda. Isto tako smatram da je korisno upozoriti druge korisnike u slučaju nezadovoljstva – uvijek je bolje ako se može učiti na tuđim greškama a ne svojim. I za kraj – sistem bodovanja i rangiranja mi je poprilično zabavan, što je uvijek dodatna motivacija :)

Nakon preko 250 ostavljenih recenzija i nešto više od 150.000 ljudi koji su ih pročitali, donosim Vam pet kratkih i korisnih savjeta prilikom pisanja Google recenzija.

  • Napišite osvrt

Iako Google dopušta jednostavno ocjenjivanje (1-5 zvjezdica), sama ocjena nije ni približno korisna koliko i osvrt. Kada netko čita recenzije, uvijek ih zanima osobno iskustvo osobe koja ostavlja tu recenziju. Stoga će Vaš osvrt imati puno veći učinak nego sama ocjena, a i pri tom ćete dobiti puno više bodova :) Ukoliko Vaš osvrt ima 200 i više znakova, dobiti ćete dodatne bodove za detailed review.

  • Dodajte sliku ili video zapis

Svi znamo da slika vrijedi tisuću riječi. U 21. stoljeću fotografija je postala kult. Instagram je nadmašio sve druge društvene mreže a ljudi za selfie padaju s litica. Gdje god se nalazili i što god radili, velika je vjerojatnost da istovremeno okidate fotke mobitelom – zašto ih onda ne dodati u svoju recenziju? Napraviti ćete je potpunijom, drugi čitatelji svakako vole vidjeti slike, a i dobit ćete dodatne bodove za svoj post.

  • Budite autentični

Ukoliko svi ponavljaju jednu te istu stvar, čitateljima u suštini ostaju vrlo ograničene informacije. Opišite svoje vlastito iskustvo – raznovrsne i autentične recenzije osiguravaju da svaki čitatelj može pronaći informaciju koja baš njima koristi pri donošenju odluke.

  • Budite specifični

Važno je da ostavite što više specifičnih informacija o Vašem iskustvu. Primjerice, ukoliko Vam se u nekom restoranu sviđa hrana ali ste predugo čekali, napišite upravo to. Na taj će način drugi čitatelji imati jasnu informaciju zašto ste nekome ostavili određenu ocjenu te će sami moći zaključiti je li taj podatak njima relevantan ili nije. Kada nisam sasvim zadovoljan nekom uslugom, obično u svoju recenziju uključim sekcije plusevi i minusi kako bih istaknuo sve što je dobro, ali ujedno ostavio i sugestije za poboljšanje.

  • Uskladite očekivanja

Iako sam ovo ostavio za kraj, po meni se radi o najvažnijem savjetu kojeg ujedno većina ljudi potpuno zapostavi. Često se dogodi da pronađem recenzije koje su potpuno nekorektne jer nisu primjerene za mjesto koje se ocjenjuje. Primjerice, nerjetko ćete pronaći recenziju za street food restoran koja je pisana kao da je čitatelj očekivao Michelin Star restoran. Drugi primjer su hoteli – ako ste odsjeli u hotelu s četiri zvjezdice, onda biste trebali ocjeniti je li Vam hotel pružio iskustvo od četiri zvjezdice, a ne ostaviti lošiju ocjenu ili komentar zato što taj hotel nema spa centar. Dakle, ako ste otišli u burger bar, restoran ocjenite sukladno tome je li burger bio dobar ili ne, a ne ima li restoran kraljevske svijećnjake i nudi li bogatu vinsku kartu.

I za kraj, ne zaboravite ostaviti Google recenziju za Vašu najdražu školu – Jantar ;)


Prijavite se na vrijeme
Prijave za Tečaj