Pozitivno obrazovanje
Blog

Pozitivno obrazovanje

Za popis svih Jantarovih tečajeva za stručno usavršavanje nastavnika posjetite https://www.jantar.hr/hr/global

Piše: Iva Meštrović, profesorica


Što je pozitivno obrazovanje?

Zvuči odlično! Ali što je to uopće? Pozitivno obrazovanje zapravo je kombinacija tradicionalnih obrazovnih principa s proučavanjem sreće i dobrobiti prema PERMA modelu Martina Seligmana. 

PERMA je akronim za model dobrobiti. Prema Seligmanu, pet je sastavnih djelova dobrobiti, pet sastojaka za sreću:

Positive emotionspozitivne emocije

Pozitivne su emocije dobre za djecu jer stimuliraju maštu. Kada djeca rade nešto u čemu uživaju ili što smatraju zanimljivim lakše im je suočiti se s izazovima te se osjećaju hrabrijima tražiti kreativna rješenja i prilike.

Engagement  - angažiranost

Ako se dijete potpuno unese u neku aktivnost vrlo je vjerojatno kako će se njegove intelektualne i emocionalne granice širiti. Aktivnosti koje zahtijevaju koncetraciju i trud važne su jer podupiru učenje.

Relationships  - odnosi

Biti povezan s drugima i graditi društvene odnose širi sreću, veselje i smijeh. Imati dobar odnos između učitelja i učenika te među učenicima učinkovit je način poboljšanja prilika za učenje. Djeca se trebaju osjećati ugodno, voljeno i prihvaćeno u njihovu obrazovnom okruženju.

Meaning - smisao

Istinska sreća dolazi od stvaranja smisla života, oblikovanja smislenog postojanja. Altruizam i filantropija jedne su od metoda pronalaska smisla.

Achievement - postignuće

Imati jasne ciljeve u životu, čak i one male kao što su čitanje prije spavanja ili petnaestominutno vježbanje svaki dan te trud da ih postignemo važno je za dobrobit i sreću. Postigunuća nam pomažu izgraditi samopouzdanje i daju nam smisao dostignuća i uspjeha.

Provevši vrijeme na tečaju učeći o finskom obrazovnom sustavu učinio se kao plodno tlo za razvoj pozitivnog obrazovanja. Pozitivno se obrazovanje usredotočuje na ojačavanje prednosti, a ne fokusira se na ono što je krivo. Bilo bi zanimljivo učiti više o pozitivnom obrazovanju i kako ono nadopunjuje i druge prednosti finskog obrazovnog sustava.

Učitelji i škole koji uključuju dobrobit u svoj svakodnevni rad i rade na jačim stranama svojih učenika mogu povećati životno zadovoljstvo učenika, poticati društvenu odgovornost, podupirati kreativnost i učenje te ojačati akademska postignuća.

Prijavite se na vrijeme
Prijave za Tečaj