Projekti i suradnje
Erasmus+ KA2
Virtual Reality for Language Learning 2.0
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: razvoj inovativnih Virtual Reality tehnologija za učenje stranih jezika
Oznaka projekta: 2023-1-HR01-KA220-ADU-000151917
Naš izvorni projekt, VR4LL 1.0, pružio je nastavnicima jezika i učenicima priliku da koriste VR tehnologiju u kontekstu učionice. Jedan učenik koji nosi slušalice dobio je zadatak da ga izvrši u jednom od naših angažirajućih virtualnih svjetova, uz upute koje mu pružaju njegovi ili njezini kolege. Uspjeh ovog početnog projekta može se mjeriti velikim brojem škola stranih jezika koje koriste naš VR materijal, kao i činjenicom da je projekt ušao u uži izbor za prestižnu nagradu ELTon British Councila, u kategoriji Digitalne inovacije.
VR4LL 2.0 novi je projekt, također sufinanciran programom Erasmus+, koji ima još ambicioznije ciljeve. U ovom novom projektu razvijat ćemo dva različita tipa okruženja za učenje. U prvom tipu, polaznici će obavljati zadatke u virtualnom okruženju za učenje poput znanstvenog laboratorija, s čim su neki polaznici možda upoznati, ali sigurno nisu svi. U drugom tipu okruženja, polaznici će morati izvršiti zadatak snalaženjem kroz niz tzv. escape rooms. U ovom slučaju polaznicima će sve biti novo, kako okruženja za učenje tako i sami zadaci koje učenici moraju riješiti.
U objema tipovima okruženja za učenje bit će mogući višestruki igrači, tako da će polaznici moći komunicirati sa svojim kolegama unutar i izvan virtualnih svjetova, kao i s raznovrsnim objektima i avatarima (ili likovima koje ne igraju igru).
Osnovni cilj VR4LL 2.0 je iskoristiti nedavne napretke u VR tehnologiji kako bi se odraslim polaznicima pružile još poticajnije prilike za vježbanje i poboljšanje njihovih jezičnih vještina.
Erasmus+ KA2
Aktivnosti
Prvi transnacionalni projektni sastanak
Split, Hrvatska
Nositelj: Učilište Jantar
29.11.2023. - 1.12.2023.
U Splitu se održao naš prvi sastanak uživo kojem su nazočili svi partneri. Budući da se radi o velikom projektu naš je sastanak trajao tri dana te smo na njemu donijeli mnogobrojne zaključke i dogovorili buduće aktivnosti. Uspostavili smo alate za upravljanje projektom, detaljno pregledali vremensku crtu našega projekta te pažljivo izradili naše kriterije za kontrolu kvalitete i plan učinka. Također smo imali detaljne rasprave o konceptu naših virtualnih okruženja za učenje i sada smo spremni za izradu istih.
Erasmus+ KA2
Developing Responsible Global Citizens
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: implementacija "DRGC" kurikuluma u učenju stranih jezika
Oznaka projekta: 2022-1-BG01-KA220-ADU-000085168
Developing Responsible Global Citizens zajednička je svrha škola stranih jezika da se razvijaju kao mjesta učenja s idealnom prilikom da pozitivno utječu na učenike u sigurnom okruženju dajući im jezične i komunikacijske vještine za istraživanje, odlučivanje i djelovanje suočavajući se sa svim izazovima planeta.
Razvijajući nastavne centre budućnosti, nastavni plan i program DRGC-a razvija kompetencije engleskog jezika i učinkovite komunikacijske vještine u kontekstu zajednice, zdravlja, okoliša, raznolikosti i inovacija (CHEDI). Ovo razvija kreativnost učenika, kritičko razmišljanje, suradnju u postizanju konsenzusa dok se istovremeno gradi samopouzdanje za rješavanje ovih izazova.
Cilj je ovog projekta, koji se provodi kao projekt transnacionalne suradnje unutar programa Erasmus KA2, razviti brojne inovativne metode za primjenu u organizacijama za podučavanje jezika. DRGC Curriculum Builder softverski je alat za učenike, nastavnike, ravnatelje učilišta i akademske direktore za brzo i jednostavno dizajniranje personaliziranih nastavnih planova i programa, od A1 do C2. Teme i ishodi učenja potiču pozitivan i otvoren pristup učenju bez ikakvih prepreka.
Izradit ćemo i priručnik za nastavnike te videozapise za pomoć u profesionalnom razvoju nastavnika objašnjavajući kako koristiti alat za izradu nastavnog plana i programa, softver, metodologije usmjerene na učenika, teoriju i praksu ELT-a s idejama za zadatke koji se mogu implementirati s učenicima jezika u učionici i izvan nje.
Erasmus+ KA2
Aktivnosti
1. transnacionalni sastanak
Sofia, Bugarska
Nositelj: International House Sofia
22.-23.11.2022.
Djelatnici Učilišta Jantar u suradnji s projektnim partnerima iz Bugarske, Španjolske, Irske i Italije održali su prvi transnacionalni sastanak u sklopu projekta Developing Responsible Global Citizens. Ciljevi projekta prezentirani su skupini naših polaznika i njihovih roditelja početkom 2022. godine. Sudionici prezentacije pokazali su veliki interes za implementaciju projektnih ciljeva i povezanih metodologija u nastavi.
Kao i obično, na prvom sastanku uspostavljen je okvir implementacije svij projektnih aktivnosti, s naglaskom na izradi DRGC okvira koji sadrži specifične ciljeve i ishode učenja za sve teme koje će se obrađivati u sklopu istoimenog kurikuluma.
2. transnacionalni sastanak
Split, Hrvatska
Nositelj: Učilište Jantar
25.5.2023. - 26.5.2023.
Tijekom sastanka održanog u Učilištu Jantar u Splitu, partneri su raspravljali o situaciji s IH Galwayem te su se odlučili za redistribuciju zadataka i financija među sobom. Suglasili su se kontaktirati bugarsku Nacionalnu agenciju za savjet. Detaljne rasprave su uslijedile o razvoju DRGC okvira, gdje su istaknute promjene i odgovornosti za pregled i konačno usavršavanje istoga. Također, rasprave o specifikaciji softvera za izradu nastavnih planova istaknule su jednostavan i korisnički prihvatljiv pristup, definirajući značajke, odgovornosti i vremenski okvir za njegov razvoj. Sastanak je također obuhvatio strategije diseminacije, poboljšanja web stranice i bloga, te nadolazeće konferencije, zaključujući s planovima za sljedeći sastanak u studenom 2023. u Barceloni.
3. transnacionalni sastanak
Barcelona, Španjolska
Nositelj: Molehill Holdings
23.11.2023. - 24.11.2023.
Sastanak u Barceloni bio je usmjeren na sveobuhvatne rasprave o različitim aspektima projekta. Partneri su evaluirali napredak projekta od posljednjeg sastanka, a ključne točke dnevnog reda uključivale su detaljnu procjenu DRGC okvira, prezentaciju softvera Syllabus Builder od strane IH Sofije te obimno testiranje i analizu kako bi se osiguralo njegovo usklađivanje s zahtjevima projekta. Dodatno, raspravljalo se o fazi pilotiranja, ulogama partnerskih organizacija i uključivanju vanjskih partnerskih organizacija za testiranje spomenutog alata za izradu nastavnih planova.
Erasmus+ KA2
I-BLU
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: inovativno kombinirano jezično usavršavanje
Oznaka projekta: 2022-1-RS01-KA220-ADU-000090189
Innovative Blended Language Upskilling (I-BLU) ima za cilj pružiti inovativan alat za učenje za odrasle učenike engleskog jezika i nastoji osnažiti stručnjake za podučavanje jezika u pružanju kvalitetnih jezičnih tečajeva.
Važno je da jezične organizacije nastave s ponudom visokokvalitetne nastave utemeljene na dokazima za učenike i obuke za nastavnike koristeći metodologiju kombiniranog učenja. Ovaj će projekt zadovoljiti ovu vitalnu potrebu i također će nam omogućiti da ovu razvojnu podršku učinimo dostupnom mnogo većem broju učitelja i odraslih učenika diljem Europe.
Za razliku od drugih mješovitih tečajeva, I-BLU uključuje i taksonomiju tipova odraslih učenika i komponentu osposobljavanja nastavnika s jednakim naglaskom na metodologiju, potrebe učenika, digitalne vještine i meke vještine.
Kako bi se olakšalo učinkovitije učenje jezika putem neovisnih besplatnih digitalnih sredstava, projekt stavlja jednak fokus na učenikove potrebe i stilove učenja, kao i na upoznavanje nastavnika s kombiniranim resursima i razvoj strategija i metodologija za uspješno posredovanje između sadržaja učenja i učenik jezika.
Digitalna transformacija, promjene u stilovima komunikacije i učenja, poboljšana fleksibilnost i jednostavnost pristupa, inkluzivna dimenzija i usklađenost s CEFR-om neki su od elemenata I-BLU-a koji ne bi bili mogući bez zajedničkog međunarodnog napora pet partnera na projektu: Babel Idiomas iz Španjolske, Blackbird iz Srbije, CPIP iz Rumunjske, Jantar iz Hrvatske i LUV iz Slovenije.
Erasmus+ KA2
Aktivnosti
1. transnacionalni sastanak
Čačak, Srbija
Nositelj: Blackbird
24.-25.11.2022.
U studenom 2022. godine članovi projektnog tima Učilišta Jantar, u suradnji sa projektnim partnerima iz Srbije, Španjolske, Rumunjske i Slovenije, prisustvovali su vrlo produktivnom i informativnom prvom transnacionalnom sastanku u sklopu projekta I-BLU.
Tijekom dvodnevnog sastanka partneri su uspješno postavili temelje za provedbu svih projektnih aktivnosti - administrativnih i razvojnih. Poseban naglasak stavljen je na definiranje svih potrebnih koraka za efikasno kreiranje Kataloga polaznika - prvog intelektualnog rezultata projekta. Kategorizacija polaznika prema njihovim navikama i stilovima učenja, komunikacije te korištenja digitalnih tehnologija pridonijeti će stvaranju produktivne simbioze između različitih digitalnih alata i metoda učenja stranih jezika.
2. transnacionalni sastanak
Split, Hrvatska
Nositelj: Učilište Jantar
22.5.2023. - 23.5.2023.
Na ovom smo sastanku analizirali napredak projekta, usredotočujući se na završene zadatke, ažuriranje interimskog izvješća te završetak prve faze drugog radnog paketa, postavljajući temelje za Katalog učenika. Funkcionalni konteksti za odrasle učenike također su utvrđeni kao ključni za isporuke radnih paketa 2 i 3. Također smo se koncentrirali na diseminaciju i razvoj web stranice, pregled učinka te rasprave o platformi za učenje, naglašavajući odgovornosti, suradnju i zadatke.
3. transnacionalni sastanak
Velenje, Slovenija
Nositelj: Andragoški zavod Ljudska univerza Velenje
11.12.2023. - 12.12.2023.
Sastanak u Velenju partneri su započeli temeljitom analizom napretka projekta. Raspravljali su o izvršenim aktivnostima diseminacije, upravljanja kvalitetom i učinkom, pregledali kalendar aktivnosti, sadržaj i komentare Izvještaja o napretku, istražili aktualni status projekta, te ažurirali informacije o drugom radnom paketu (WP2) – Learners Catalogue. Partneri su detaljno pregledali sadržaj i metodološki aspekt kataloga učenika (WP2), kreirane profile učenika, njihove opise i napredak u njihovom razvoju te postavili rokove za izvršenje preostalih aktivnosti. Nakon toga je uslijedila detaljna rasprava trećeg radnog paketa (WP3) – Blended Panoply. Pregledani su kreirani jezični interaktivni zadaci (Learning Pills) na Moodle-u te postavljeni rokovi za kreiranje i objavu preostalih. Razgovaralo se o smjernicama za obuku i pilotiranje u okviru nadolazeće aktivnosti 'Train the Blended Specialist', revidirane su strategije diseminacije uključujući vrste, kanale i ciljne skupine te su definirani planovi za sudjelovanje na međunarodnim, regionalnim i lokalnim konferencijama. Konačno, odrađene su procjene kvalitete i definirani sljedeći koraci. Sumarno, sastanak je pružio detaljan uvid u trenutačno stanje projekta, a sudionici su identificirali ključne korake koje treba poduzeti kako bi osigurali kvalitetu i učinkovitost daljnjih aktivnosti.
Erasmus+ KA2
Green Standard Schools
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: implementacija tematike o ekološkoj održivosti u učenje stranih jezika
Oznaka projekta: 2021-1-HR01-KA220-ADU-000035661
Događaj poznat kao COP26, punog naziva 2021 United Nations Climate Change Conference, bio je jedan od najznačajnijih događaja u 2021. godini. Iako je to bila 26. konferencija u nizu (prethodna je bila davne 2015. godine, poznata kao COP21), interes javnosti nikada ranije nije bio veći. Protest koje je izbio u Glasgowu, gradu domaćinu, bio je najveći od 2003. (marširanje protiv rata u Iraku), te je popraćen sličnim protestima u 100 drugih zemalja diljem svijeta. Iako mnogi smatraju kako odluke donešene tijekom ovog događaja nisu ni blizu dovoljne, prvi put u povijesti zemlje svijeta postigle su određene dogovore, poput obaveze smanjivanja korištenja ugljena. Izgleda da je konačno svima postalo jasno da smo po pitanju uništavanja svog okolišta prešli svaku granicu.
Unutar EU, svake godine stotine tisuća polaznika pohađaju tečajeve stranih jezika u privatnim jezičnim školama. Iako ti polaznici primarno upisuju naše tečajeve kako bi poboljšali svoje jezične vještine, dužnost svakog obrazovanja je pozitivno utjecati na promjene u društvu i pojedincima kroz prijenos znanja i ljudskih vrijednosti. Učenje jezika je process koji svakako obuhvaća čitav niz važnih tema, pa zašto onda ne bi ekološka održivost bila jedna od njih? S obzirom na tako veliki broj polaznika koji prođu kroz naše škole, uključivanje tema zaštite okoliša u naše kurikulume može imati izuzetno pozitivan učinak u smjeru ekološke održivosti.
Cilj našeg projekta je upravo to sistematsko uvođenje ekoloških tema u jezične kurikulume. Jedan dio rješavanja problema zahtijeva dostupnost adekvatnih materijala za učenje stranih jezika koji obuhvaćaju taj specifičan sadržaj. Stoga je jedan dio našeg projekta upravo razvoj takvih materijala: edukacijskih video zapisa, nastavnih planova i dodatnih nastavnih materijala koji će profesorima osigurati sredstva za rad s polaznicima. Drugi dio projekta je razvoj materijala za obuku nastavnika stranih jezika, kako bi osigurali održivost našeg projekta i širenje projektne ideje kroz profesionalni razvoj samih nastavnika. Istovremeno razvijamo i online platform na kojoj će se dijeliti razvijeni sadržaji, upravo s ciljem eliminiranja papirnatih materijala, odnosno osiguravanja ekološki prihvatljivih nastavnih sadržaja.
Nositelj projekta je upravo škola Jantar – IH Split, a partneri su Molehill Holdings iz Španjolske, International House Rouen iz Francuske te International House Galway iz Irske. Svi partneri ujedno su i članovi istoimene neprofitne udruge Green Standard Schools koja osigurava implementaciju ekološki održivih poslovnih praksi u svakodnevnom radu škole.
Erasmus+ KA2
Aktivnosti
1. transnacionalni sastanak
Barcelona, Španjolska
Nositelj: Molehill Holdings
20.-21.1.2022.
U sklopu projekta GSS, unatoč brojnim poteškoćama uzrokovanima covid-19 pandemijom održan je prvi transnacionalni sastanak. Ipak, okolnosti su nas prisilile na određene izmjene pa je tako sastanak održan u Barceloni umjesto u Splitu a zbog bolje procijepljenosti lokalne populacije u Španjolskoj. Ujedno, zbog zdravstvenih razloga troje izvorno planiranih sudionika nisu mogli prisustvovati sastanku, pa su se pridružili online.
Glavne teme sastanaka bile vezane uz uspostavu svih projektnih aktivnosti, od administrativnih do razvojnih. Detaljno je uspostavljen okvir za razvoj prvog intelektualnog rezultata koji će započeti u veljači 2022. godine. Detaljni izvještaj sa sastancima dostupan je svim zainteresiranim strankama unutar kategorije "Resursi" ove projektne stranice.
2. transnacionalni sastanak
Galway, Irska
Nositelj: IH Galway
27.11.2022. - 28.11.2022.
Sastanak je obuhvatio pregled Izvještaja o napretku, ističući neke probleme i prednosti implementacije projekta. Partneri su se dublje analizirali Ekološki priručnik za ravnatelje i nastavnike jezika, restrukturirajući ga u sveobuhvatne poglavlja, te su raspravljali o upravljanju kvalitetom, učinku, diseminaciji i okviru za razvoj kolekcije videozapisa (IO2) za učenike jezika. Na kraju su definirani zadaci za izradu videozapisa, prijedlozi tema i rokovi za svakog partnera kako bi napredovali s procesom proizvodnje videozapisa.
Završena izrada Priručnika
Studeni, 2022.
Surađujući, partneri su zajednički radili na razvoju i dovršavanju ovog Priručnika koji je strukturiran u tri glavna dijela: prvi dio se vrti oko ekoloških tema, drugi dio fokusira se na metodologije, pružajući smjernice o učinkovitom uključivanju tih ekoloških tema u učenje jezika, pružajući nastavnicima sveobuhvatni sadržaj. Na kraju, treći dio nudi praktične savjete o uspostavi ekološki prihvatljivog okruženja u obrazovnim institucijama.
3. transnacionalni sastanak
Split, Hrvatska
Nositelj: Učilište Jantar
23.05.2023. - 24.05.2023.
Glavne teme sastanka u Splitu obuhvaćale su pregled razvoja kolekcije videozapisa (IO2), pilotiranje te razvoj kolekcije nastavnih planova (IO3). Partneri su detaljno pregledali sadržaj i kvalitetu već spremnih, snimljenih i objavljenih videozapisa na engleskom, francuskom i španjolskom jeziku, aktualizirali konačnu raspodjelu ostalih videozapisa te postavili rokove za izvršenje svih popratnih zadataka. Nakon finalizacije IO2 radnog paketa, uslijedila je standardna procjena kvalitete, diseminacije i učinka te su postavljene detaljne smjernice za aktivnosti pilotiranja u učionicama. Razgovaralo se o definiranju testnih skupina, smjernicama za obuke i alatima za mjerenje postignutih ciljeva. Dogovoreni su i zadaci za izradu pitanja za procjenu jezičnih i okolišnih ishoda. Konačno, partneri su utvrdili okvir za razvoj kolekcije nastavnih planova (IO3). Razgovarali su o ključnim elementima, raspodjeli planova među partnerima te stavili naglasak na dodatne interaktivne materijale uz kreirane nastavne planove.
Završena izrada kolekcije videa i nastavnih priprema
4. transnacionalni sastanak
Rouen, Francuska
Nositelj: French in Normandy, IH Rouen
22.04.2024. - 24.04.2024.
Četvrti, ujedno i posljednji sastanak u sklopu ovog projekta održao se u Rouenu u Francuskoj gdje su partneri zaključili uspješnu izradu svih intelektualnih rezultata. Na sastanku se uspješno provjerila kvaliteta izrađenog, rezimirala se provedba pilotiranja te napravili planovi za završne diseminacijske događaje.
Erasmus+ KA2
Resursi i linkovi
Erasmus+ KA1
Erasmus akreditacija 2021-2027
Jantar IH Split je 2021. postao nositelj Erasmus akreditacije kao, prema riječima naše Agencije za mobilnosti i programe EU, svojevrsne članske iskaznice za Erasmus obitelj. Ova nam iskaznica omogućava lakše ostvarenje naših ciljeva, posebice na planu stručnog usavršavanja našeg osoblja kao i usavršavanja ključnih kompetencija naših odraslih polaznika.
Prateći našu viziju i misiju stvorili smo plan u kojem nam je cilj razviti kvalitetnu suradnju sa srodnim ustanovama u inozemstvu, omogućiti stalno usavršavanje naših nastavnika i ostalog osoblja te ih uključiti u međunarodne projekte, poticati osobni razvoj svakog polaznika, poticati kreativnost, kritičko razmišljanje i humane vrednote te ih osposobiti za konkurentno sudjelovanje na tržištu rada.
U sklopu akreditacije kroz projekte koje provodimo i koje ćemo tek provoditi naše osoblje i naši polaznici odlazit će ponajprije na aktivnosti mobilnosti kroz koje će unapređivati svoje interkulturalne vještine, usavršavati poznavanje stranih jezika, stjecati nova stručna znanja i vještine, savladati korištenje novih tehnologija, razmjenjivati iskustva te povećati motivaciju za cjeloživotnim učenjem.
Erasmus+ KA1
Stručno usavršavanje
Ante Demo
Profesor / Voditelj nastave
Teamwork & Teambuilding: reach high and far
Shipcon
https://shipcon.eu.com/
Prag, Češka
Ovaj tečaj oprema polaznike osnovnim znanjima i savjetima o tome kako mogu postati bolji članovi tima, kako mogu potaknuti svoj tim da radi učinkovitije te kako voditi tim do uspjeha. Tečaj daje naglasak na bitne savjete za stvaranje dobrog tima, kao što su poticanje otvorene komunikacije, izgradnja povjerenja, postavljanje jasnih ciljeva i iskorištavanje/kapitaliziranje različitosti.
Danijel Papić
Administrator
Problem solving and decision making
Shipcon
https://shipcon.eu.com/
Palermo, Italija
Ovo je tečaj koji predstavlja strukturu, proces i potrebne alate pomoću kojih netko može riješiti probleme i donijeti odgovarajuće odluke. Tečaj stavlja naglasak na temeljni element za učinkovito rješavanje problema i odlučivanje: kritičko mišljenje. Kritičko razmišljanje je primjena znanstvenih metoda i logičkog zaključivanja na probleme i odluke i od temeljne je važnosti u omogućavanju ljudima da izbjegnu uobičajene pogreške, izazovu naša uvjerenja, pretpostavke i/ili percepcije, procjenjuju alternativna rješenja i predviđaju moguće rizike. Ovaj tečaj će opremiti polaznike iscrpnim znanjem kako bi mogli koristiti analizu, sintezu i pozitivno ispitivanje za rješavanje individualnih i organizacijskih problema.
Josip Sobin
CEO
Educational Leadership
Learning Together
https://www.learning-together.eu/
Porto, Portugal
Ovaj tečaj pomaže u stvaranju kulture osnaživanja, samousmjerenog učenja i odgovornosti. Osim toga, vođenje primjerom može pokazati kako školsko osoblje može poboljšati svoje nastavne sposobnosti. Dobro vodstvo u školama podrazumijeva praksu poticanja i omogućavanja stručnosti podučavanja u cijeloj školi kako bi se postigla snažna stopa napretka za sve učenike. Ovo vodstvo mogu voditi ravnatelji i izvršno osoblje u tradicionalnim ulogama vodstva, kao i ravnatelji škola i učitelji bez definiranih uloga vodstva. Za nastavno osoblje i buduće voditelje u sektoru obrazovanja važno je razumjeti što je mjerilo za dobro vodstvo u školama i kako se ono može koristiti za pokretanje trajne i održive promjene.
Vesna Bakota
Ravnateljica
Coaching and mentoring to support teachers
Europass Teacher Academy
https://www.teacheracademy.eu/
Budimpešta, Mađarska
Ovaj tečaj oprema polaznike osnovnim principima i tehnikama mentorstva, a također razvija neke vještine potrebne za izgradnju odnosa, profesionalnu komunikaciju, promatranje u učionici, aktivno slušanje i davanje formativnih povratnih informacija dodirujući savjetovanje i tzv. coaching. Također poboljšava vještine aktivnog slušanja, vođenja profesionalnih rasprava, postavljanja pravih pitanja, otvaranja profesionalnih problema, pozivanja na samorefleksiju, davanja formativnih povratnih informacija i pomaganja svojim mentorima da postave svoje profesionalne ciljeve.
Danijel Papić
administrator
Climate Change and Global Citizenship Education
Europass teacher academy
Helsinki, Finska
Ovaj tečaj prikazuje globalnu perspektivu na teme održivog razvoja, ekoloških otisaka, globalne pravde i siromaštva te kako ove teme utječu i kako su utjecane klimatskim promjenama. Do kraja ovog tečaja, sudionici će moći integrirati klimatske promjene i globalno građanstvo u svoje nastavne pripreme i osjećati se spremnima za vođenje projekata cijele škole koji uključuju zajednicu i donose značajne rezultate.
Valentina Tadić Runje
voditeljica poslovanja
Design the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces
Europass teacher academy
Helsinki, Finska
Na ovom tečaju sudionici će naučiti kako poboljšati pozitivno razmišljanje, smanjiti negativnost, uzimanje stvari osobno i katastrofiziranje, prakticirati zahvalnost, humor i svjesnost, te shvatiti važnost uvažavanja samih sebe. Također će naučiti kako prakticirati pozitivnu komunikaciju sa sobom, svojim učenicima i kolegama, učeći kako pretvoriti negativnu i neefikasnu komunikaciju u krug pozitivnih odnosa, spominjući također grafički dizajn kao alat za pozitivnu vizualnu komunikaciju.
Marina Jurišić
profesorica talijanskog jezika
Effective Pedagogies for 21st-Century Learning
Europass teacher academy
Helsinki, Finska
Ovaj tečaj pomoći će nastavnicima proširiti svoj repertoar pedagoških vještina kako bi zadovoljili nove potrebe učenika. Konkretno, predstavit će se četiri temeljna pristupa usmjerenih na učenika koji dobivaju zamah diljem svijeta: projektno učenje, tehnologijom podržano učenje, suradničko učenje i dizajnersko razmišljanje za kreativno rješavanje problema.
Karmen Vrhar
voditeljica projekata
Design Learning Spaces for the 21st Century Classroom
Europass teacher academy
Helsinki, Finska
U tijeku tečaja, sudionici će otkriti dvije glavne istraživanjem utemeljene principe oblikovanja prostora za učenje, odnosno fleksibilnost i hibridnost, te će raspravljati o brojnim primjerima njihove primjene u europskim školama. Počet će istraživati načine prilagodbe postavki u učionici kako biste stvorili nove, fleksibilne prostore za učenje koje potiču sudjelovanje učenika i prilagođavaju se raznolikosti učenika.
Ivana Šeput Vukas
profesorica engleskog jezika
Mindfulness for teachers - a hands-on approach
Europass teacher academy
Dublin, Irska
Sudionici ovog tečaja će steći razumijevanje kako ove prakse mogu biti prilagođene njihovim individualnim skupinama učenika te kako ih mogu predstaviti učenicima koji nisu upoznati s konceptom mindfulnessa. Imat će čvrsto razumijevanje kako prakse mindfulnessa mogu pozitivno utjecati na njihovo raspoloženje, sposobnost koncentracije, razinu stresa i komunikaciju, kako kod njih samih, tako i kod njihovih učenika.
Iva Meštrović
profesorica engleskog jezika / erasmus koordinatorica
Brain-Based Learning: Understand How Students Really Learn
Budapest
Europass teacher academy
7. - 12. 8. 2023.
Cilj tečaja je pomoći nastavnicima poboljšati i ubrzati proces učenja osmišljavanjem svojih nastavnih aktivnosti prema potrebama ljudskog mozga kako bi postigao dobre rezultate.
Tijekom tečaja, sudionici su aktivno sudjelovali u isprobavanju i razmatranju različitih tehnika. Praktično su iskusili kako djeluju tehnike temeljene na mozgu i koliko je lako primijeniti ih kreativno kada razumiju osnovne principe pažnje, konteksta, formiranja memorije, vremena, testiranja, prethodnog testiranja i motivacije.
Ivana Teresa Ostojic Čović
profesorica španjolskog jezika
Education for sustainable development
IDEC Training Centre
1.7.2024. - 6.7.2024.
Pirej, Grčka
Ovaj tečaj ima za cilj opremiti nastavnike znanjem i alatima potrebnim za učinkovito promicanje održivog razvoja. Sudionici će istražiti načela održivog razvoja, politike EU-a i međunarodne politike, te praktične strategije za provedbu tih koncepata unutar svojih institucija. Program uključuje razvoj nastavnih planova, razumijevanje uloge obrazovanja u održivosti, poticanje sudjelovanja zajednice i stvaranje uvjerljivih poruka.
Ante Demo
profesor engleskog jezika / voditelj nastave
Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking
Lisabon, Portugal
1.7.2024. - 6.7.2024.
Europass teacher academy
Ovaj tečaj ima za cilj pokazati sudionicima kako uključiti 4K (kolaboracija, komunikacija, kreativnost i kritičko razmišljanje) vještine u školske aktivnosti, posebice kroz upotrebu odgovarajućih digitalnih alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji. Tijekom tečaja, sudionici će ne samo istražiti značenje i implikacije 4K vještina, već će također imati priliku osmisliti praktične aktivnosti koristeći AI resurse, koji su učinkoviti u razvijanju 4K vještina kod učenika.
Kristina Ražov
profesorica engleskog jezika
We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom
Barcelona, Španjolska
29.7.2024 - 3.8.2024
Europass Teacher Academy
Tečaj ima za cilj unaprijediti razumijevanje sudionika o raznim poteškoćama, uključujući poteškoće u učenju, intelektualne i tjelesne razvojne poteškoće. Omogućuje razmjenu iskustava i rješenja među kolegama, nudi praktične aktivnosti za sprječavanje izolacije i problematičnog ponašanja te podučava metode za poticanje podrške i interakcije među učenicima s posebnim potrebama. Osim toga, sudionici će prakticirati učinkovitu i pozitivnu komunikaciju s roditeljima, opremajući ih sveobuhvatnim strategijama za podršku inkluzivnom obrazovanju.
Vesna Bakota
profesorica engleskog jezika / ravnateljica
UDL: Universal Design for Learning - a holistic approach
Prag, Češka
5.8.2024. - 9.8.2024.
ITC International Training Centre
Ovaj tečaj je interaktivan, praktični vodič osmišljen za poboljšanje kvalitete i učinkovitosti obrazovnih procesa u bilo kojem okruženju učionice. Kroz integraciju načela univerzalnog dizajna za učenje, tečaj osnažuje edukatore da otključaju potencijal svih učenika, s posebnim naglaskom na različite potrebe učenja, sposobnosti i kulturne pozadine. Sudionici će naučiti strategije za poticanje kreativnosti, provedbu angažirajućeg učenja temeljenog na projektima i integraciju svih učenika, uključujući one iz manjinskih zajednica, u uključivo obrazovno okruženje.
Paola Miletić
profesorica engleskog jezika
AI Tools for Language Teachers
Europass Teaching Academy
teacheracademy.eu
Dublin, Irska
Ovaj je tečaj razvijen kako bi jezične učitelje osposobio za učinkovitu integraciju alata umjetne inteligencije u njihov svakodnevni rad.
Omogućit će im odabir i korištenje AI alata koji pojednostavljuju administrativne zadatke, ostavljajući više vremena za realizaciju njihovih ideja za nastavu. Također, sudionici će naučiti kako koristiti AI alate za poboljšanje jezičnih vještina učenika, poticanje kreativnosti i razvoj kompetencija kritičkog mišljenja.
Erasmus+ KA1
Resursi i linkovi
Resursi
- Coaching and Mentoring to support teachers
- Leadership Styles
- Okviri za etičko odlučivanje
- Teamwork & Teambuilding: reach high and far
- Ante Demo - izvještaj s mobilnosti
- Danijel Papić - izvještaj s mobilnosti
- Josip Sobin - izvještaj s mobilnosti
- Polaznici Jantara - izvještaj s mobilnosti
- Vesna Bakota - izvještaj s mobilnosti
- Coaching and Mentoring - prezentacija
- Educational Leadership - prezentacija
- Problem Solving - prezentacija
- Team Building - prezentacija
- IZVJEŠĆE - Climate Change and Global Citizenship Education
- IZVJEŠĆE - Effective Pedagogies for 21st -Century Learning
- IZVJEŠĆE - Design Learning Spaces
- IZVJEŠĆE - Mindfulness for teachers: a hands-on approach
- IZVJEŠĆE - Design the Positive
- PREZENTACIJA - Design learning spaces
- PREZENTACIJA - Effective pedagogies
- PREZENTACIJA - Climate change and global citizenship
- PREZENTACIJA - Mindfulness for teachers
- PREZENTACIJA - Design the positive
- ČLANAK - Dizajniranje učionica 21. stoljeća
- ČLANAK - Kružno gospodarstvo
- ČLANAK - Važnost fokusa u nastavi
- ČLANAK - Vrste komunikacije
- ČLANAK - Dizajnersko razmišljanje
- IZVJEŠĆE - Brain-based Learning
- IZVJEŠĆE - Digital Tools for 4Cs
- IZVJEŠĆE - Education for Sustainable Development
- IZVJEŠĆE - We are All Special: Inclusion and Support
- IZVJEŠĆE - Universal Design for Learning
- IZVJEŠĆE - AI Tools for Language Learning
- ČLANAK - Upamćivanje: pozornost, poželjna zahtjevnost i strategije elaboracije
- ČLANAK - Digitalni alati za komunikaciju, kolaboraciju, kreativnost i kritičko razmišljanje
- ČLANAK - Ekološka osviještenost kroz učenje jezika
- ČLANAK - Poučavanje djece s poteškoćama u učenju
- ČLANAK - Univerzalni dizajn za učenje
- ČLANAK - Etika korištenja AI u nastavi jezika
- PREZENTACIJA - BBL
- PREZENTACIJA - Education for Sustainable Development
- PREZENTACIJA - We are all special
- PREZENTACIJA - AI
- PPT - UDL
Erasmus+ KA2
City Stories
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: razvoj "Digital Escape Room" platformi za digitalnu podršku učenju stranih jezika
Oznaka projekta: 2020-1-CZ01-KA227-ADU-094205
Svaka kuća ima svoju povijest; i svaki mještanin zna legende.
Priče su posvuda, pomažu nam da definiramo tko smo i shvatimo svijet oko sebe. Kako je rekao legendarni autor Terry Pratchett „Uvijek postoji priča. Sve su to priče, uistinu. Sunce koje izlazi svaki dan je priča. Sve ima priču. " Čak i gradovi imaju priče.
Dobre su priče nevjerojatni alati za učenje jer angažiraju publiku i potiču je da razmišlja i razumije svjetonazor koji joj se predstavlja. Priče nam posebno pomažu da prepoznamo i osvijestimo osjećaj pripadnosti vlastitoj kulturi i otvaraju prozor prema drugim kulturama. Priče su kulturno blago.
S druge strane, i tehnologija utječe na naše živote. Pratchett je također napisao da “ Ljudi misle da priče oblikuju ljudi. Zapravo je obrnuto”. Ako ljude oblikuju i definiraju priče isto se može reći i za tehnologiju, osobito u svijetu pandemije i post-pandemije kada su mnogi prisiljeni oslanjati se na tehnologiju kako bi imali pristup obrazovanju.
Iako mnogi vjeruju da su predavanja licem u lice pogodnija za učenje, to ne znači da tehnologija nema svoju ulogu; osobito inovativne i kreativne metode angažiranja i motiviranja učenika. Jedan od takvih primjera je Digital Escape Room, koja se slabo koristi u svim područjima obrazovanja, a ne samo u učenju jezika.
Upravo je to osnovni cilj našeg projekta. Vjerujemo da možemo koristiti priče (tradicionalne ili suvremene) iz različitih kultura i staviti ih u Digital Escape Rooms (DER-ove) kako bismo stvorili uzbudljivo, zanimljivo iskustvo učenja jezika.
Razvit ćemo set modernih, inovativnih nastavnih materijala koji će pomoći razvoju jezičnih kompetencija kod učenika. Istodobno vjerujemo da možemo poticati interkulturne kompetencije upoznavanjem učenika s pričama izvan njihove vlastite kulture.
Istraživanje, kako naših nastavnika koji rade u našim školama stranih jezika, tako i onih iz suradničkih škola, kao i polaznika škola stranih jezika, jasno je pokazalo da postoji velika potreba za smislenim, motivacijskim, suvremenim i inovativnim nastavnim materijalima. Naš projekt osmišljen je za izradu nastavnih materijala koji će zadovoljiti ovu potrebu.
Platforma koju koristimo za DER-ove omogućit će i drugim nastavnicima i učenicima da stvaraju svoje priče i svoje aktivnosti učenja. Naš san je da dobijemo Gradske priče iz svih krajeva, povezujući i potičući ljude da kroz kulturu i jezik istražuju i bolje razumiju svijet koji dijelimo.
Završimo s još jednim citatom Terryja Pratchetta. Jer iako znamo odakle dolaze priče, a ponekad ih gledamo kako se odvijaju pred našim očima; i premda je učenje proces koji nikad ne prestaje, znamo da možemo naučiti kako učiti, kao što je Pratchett rekao, "To je i dalje čarolija, čak i ako znate kako se to radi."
Erasmus+ KA2
Aktivnosti
1. transnacionalni sastanak
Online
Nositelj: IH Brno - Brno, Češka
8.-9.4.2021.
Zbog covid pandemije prvi transnacionalni sastanak u sklopu našeg projekta održan je online umjesto u Brnu. TIjekom dvodnevnog sastanka uspostavljen je vremenski i izvedbeni okvir nadolazećih projektnih aktivnost s naglaskom na početak razvoja intelektualnih outputa.
2. transnacionalni sastanak
Split, Hrvatska
Nositelj: Učilište JANTAR - Split, Hrvatska
1.-2.7.2021.
U srpnju 2021. g. održan je drugi transnacionalni sastanak u sklopu projekta City Stories. Ujedno je to bio i prvi sastanak održan uživo, premda su partneri iz Češke zbog epidemiološke situacije sudjelovali virtualno.
Tijekom dvodnevnog sastanka partneri su prezentirali priče napisane u prvoj fazi projekta. Svaka ustanova napisala je ukupno šest izvornih priča zasnivanih na kulturnoj i povijesnoj baštini gradova iz kojih dolaze. Zatim su održane i radionice tijekom kojih su partneri razvili Digital Escape Room koncept za priču Legend of the Dragon. Sadržaj razvijen tijekom radionice je ujedno poslužio i partnerskoj organizaciji Amber IT Solutions kao vodič za izradu softverskog dijela projekta.
Intelektualni rezultat 1: City Stories
Završena izrada prvog dijela intelektualnog rezultata 1: City Stories
Krajem ljeta 2021. godine, projektni tim škole Jantar završio je izradu prvog dijela projektnih rezultata, odnosno same priče iz kolekcije City Stories. Jantarovci su tako napisali šest izvornih priča na engleskom jeziku, svaka od kojih sadrži važne aspekte povijesne i kulturne baštine grada Splita i okolice. U projekt su se uključili i kolege iz škole Kastav Euroway te pridonijeli svojom vlastitom pričom o prelijepom srednjovjekovnom gradiću iznad Rijeke.
Sve priče možete pronaći na web stranicama škole pod sekcijom "Resursi" projektne stranice.
3. transnacionalni sastanak
Brno, Češka
Nositelj: IH Brno - Brno, Češka
24.-25.3.2022.
Naš treći transnacionalni sastanak u sklopu projekta City Stories održan je u drugom najvećem gradu Republike Češke - Brnu. Fokus sastanka bio je na softverskim komponentama izrađenim u prethodnom projektnom periodu. Partneri su testirali sučelje za izradu tzv. Digital Escape Rooms i napravili plan za završne dorade.
U nastavku sastanka, partneri su sudjelovali na konferenciji za učitelje u organizaciji IH Brna, gdje su prezentirali i druge projekte iz Erasmus KA2 programa.
Erasmus+ KA2
Resursi i linkovi
Resursi
- The Witch and the Hermit - story by Mira Petrovic, Jantar - IH Split
- Everybody loves Saint Domnius - story by Marina Jurišić, Jantar - IH Split
- Hajduk lives forever - story by Mira Petrović, Jantar - IH Split
- Of man and the sea - story by Josip Sobin, Jantar - IH Split
- The Eccentrics - story by Mira Petrović, Jantar - IH Split
- Welcome to Split - story by Marina Vukušić, Jantar - IH Split
- The Magic of Kastav - story by Melita Adany, Kastav Euroway
- City Stories - priručnik za nastavnike
Erasmus+ KA2
Next-Generation Placement Tests
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: razvoj adaptivnih digitalnih testova za određivanje razine poznavanja stranih jezika
Oznaka projekta: 2020-1-HR01-KA204-077724
Određivanje razine predznanja igra izuzetnu važnost u izradi strategije obrazovanja za svakog pojedinca koji želi učiti strane jezike. Tu važnost možemo demonstrirati kroz nekoliko najosnovnijih statističkih podataka: gledajući poslijednje tri školske godine, 40-45% novih polaznika (tj. polaznika koji nikada prije nisu pohađali tečaj u našoj ustanovi) upisano je na A1.1, odnosno početnu razinu. Ovaj podatak ukazuje da većina polaznika upisuje tečaj stranih jezika s nekakvim postojećim predznanjem. S obzirom da već više od 10 godine praktički cijeli svijet organizira tečajeve jezika prema takozvanom Zajedničkom referentnom okviru za strane jezike (eng. CEFR, razine A1 - C2), potrebno je točno utvrditi kojoj od ovih razina odgovara to postojeće predznanje.
Testovi za određivanje razine predznanja koriste se otkako postoje škole stranih jezika, tako da taj koncept sam po sebi nije ništa novo. Međutim, sami način testiranja nije se mijenjao već desetljećima, dok je razvoj novih tehnologija omogućio značajno unapređivanje ovih procesa. Napredak svakako postoji - u početku su svi testovi bili isključivo linearni: polaznik bi rješio određeni broj pitanja a razina predznanja utvrđena je po nekakvoj linearnoj ljestvici (primjerice 10/60 ukazuje razinu A1, 20/60 razinu A2, itd.). Ovakav linearan pristup je svakako imao određenog učinka, ali je imao jednako toliko nedostataka koji su negativno utjecali na rezultate. Jantar je, primjerice, nastojao kompenzirati za te nedostatke na način da su naši stručnjaci zasebno analizirali određene skupine pitanja unutar samog ispita i temeljem iskustva prilagođavali ljestvice ocjenjivanja. U slučaju nejasnih rezultata, naši profesori su dodatno radili i usmeni ispit kako bi još točnije odredili postojeću razinu potencijalnog polaznika.
Institucije poput Cambridge Assessment English poslijednjih godina razvile su svoje digitalne testove (Metrica, Linguaskill) ali su isti samo djelomično adaptivni i dostupni isključivo za engleski jezik. Slične proizvode napravile su i neke izdavačke kuće (Pearson, Oxford University Press) ali su, ponovno, svi testovi ograničeni na engleski jezik s niskom razinom adaptibilnosti.
Kroz ovaj projekt, Učilište Jantar razvija vlastite inovativne i potpuno adaptivne testove za određivanje razine predznanja engleskog, njemačkog, francuskog, talijanskog, španjolskog i ruskog jezika. Jedinstvene algoritme za automatski odabir pitanja na ispitu i progresivno određivanje razine predznanja polaznika razvija informatička tvrtka iz Splita, Amber IT Solutions, koji u svom pristupu koriste kompleksne matematičke modele kakvi se koriste primjerice u rangiranju šahista. Ovakve izuzetno napredne algoritme trenutno ne koristi niti jedan test dostupan na tržištu.
Uz Učilište Jantar, na jezično-metodološkom dijelu projekta radit će British School Pisa iz Italije te Blackbird iz Srbije renomirane škole jezika s implementiranim standardima kvalitete. Dodatnu podršku osigurava Molehill iz Španjolske, tvrtka koja upravlja velikim brojem jezičnih škola diljem svijeta. Cilj našeg projekta je napraviti testove koji će izuzetno precizno odrediti razinu predznanja jezika naših potencijalnih polaznika i na taj način osigurati upis u adekvatne tečajeve. Ovim postupkom također namjeravamo eliminirati potencijalna odustajanja od jezičnih tečajeva koji se dogode uslijed nedostatka motivacije kao neizbježnog proizvoda kada se polaznici upišu u grupe kojima ne pripadaju po svom trenutnom znanju jezika.
Erasmus+ KA2
Aktivnosti
1. transnacionalni sastanak
Online
Nositelj: Amber IT Solutions - Split, Hrvatska
26.-27.11.2020.
Na žalost, zbog covid pandemije naš prvi transnacionalni sastanak održao se online umjesto u Splitu. Zahvaljujući modernim tehnologijama i kompetencijama našeg projektnog tima, sastanak je održan bez ikakvih poteškoća. Kroz dva puna dana zajedničkog "brainstormanja" uspješno smo definirali sve detalje vezane uz početak razvoja naših intelektualnih outputa.
2. transnacionalni sastanak
Split, Hrvatska / Učilište JANTAR
Nositelj: Amber IT Solutions - Split, Hrvatska
8.-9.7.2021.
Početkom srpnja 2021.g. održan je drugi transnacionalni sastanak u sklopu našeg projekta Next-generation Placement Tests. Sastanak se održao u prostorijama škole Jantar pod organizacijom naših partnera iz informatičke tvrtke Amber IT Solutions, uz sudjelovanje svih projektnih partnera (Blackbird - Srbija, Molehill Holdings - Španjolska, British School Pisa - Italija). Glavna tema sastanka bila je razvoj intelektualnih rezultata s naglaskom na softversko rješenje za izradu testa kao i samih zadataka koji će biti unešeni u bazu podataka.
3. transnacionalni sastanak
Čačak, Srbija
Nositelj: Blackbird, Čačak - Srbija
29.-30.11.2021.
U studenome 2021. godine održan je i treći transnacionalni sastanak u sklopu NGPT projekta. Sastanak je održan u školi stranih jezika Blackbird u Čačku (Srbija). Tijekom sastanka partneri su napravili reviziju tzv. Use of Lanuage jezičnih zadataka, plan za izradu Reading Comprehension in Listening zadataka, te okvir za izradu algoritma koji će upravljati samim testovima. Uz dva dana produktivne radne atmosfere partneri su uspjeli ubaciti i malo teambuildinga na prelijepoj Zapadnoj Moravi.
Intelektualni Rezultat 1: izrada jezičnih zadataka
U listopadu 2021. godine završena je izrada najvećeg dijela prvog intelektualnog rezultata: modul za izradu jezičnih zadataka. Iako je izvorno zamišljen sustav za izradu isključivo tzv. Use of Language zadataka, partneri su odlučili dodati Reading Comprehension (razumijevanje teksta) i Listening (slušanje). Na taj način, testirati će se sve jezične vještine kandidata, osim govornih vještina (Speaking).
U ovoj fazi projekta, platforma je bila dostupna svim zainteresiranim školama stranih jezika za izradu vlastitih jezičnih zadataka, a u svrhu testiranja platforme i sakupljanja povratnih informacija.
Intelektualni Rezultat 2: algoritam
Završetak razvoja algoritma za određivanje jezične razine kandidata
NGPT korsti tzv. ELO sustav rangiranja za određivanje ZEROJ levela kandidata. ELO sustav, nazvan po mađarsko-američkom profesoru Arpad Elu, je metoda određivanja relativne razine vještine igrača temelju svih njihovih međusobnih susreta.
U NGPT-u, svako pitanje iz baze (odnosno svako pitanje koje se može pojaviti na testu) ima svoju numeričku vrijednost koja se određuje prema ZEROJ razini. Pitanje ujedno predstavlja prvog "igrača". Drugi igrač je kandidat koji rješava test, a čija početna vrijednost odgovara sredini ZEROJ-a. Ta vrijednost će se mijenjati zavisno o tome kako kandidat odgovara na pitanja koja su i iznad i ispod njegove trenutne vrijednosti, te će konačni rezultat odgovarati i njegovoj razini poznavanja jezika.
Erasmus+ KA2
Resursi i linkovi
Erasmus+ KA2
Remote Theatre
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: razvoj i primjena Remote Theatre metodologije u poduci stranih jezika
Oznaka projekta: 2020-1-RO01-KA204-080056
Remote Theatre, u prijevodu "kazalište na daljinu", možemo okarakterizirati kao metodologiju u začetku. Metodologija je nastala slučajno a iza njene priče krije se Nick Bilbrough, jedno od najpoznatijih imena u ELT (English Language Teaching) svijetu. Nick je učitelj, trener i autor brojnih priručnika za nastavnike. Podučavao je i obučavao učitelje jezika u raznim kontekstima u Africi, Bliskom Istoku, Južnoj Americi i Europi. Osnivač je i koordinator nagrađivane britanske dobrotvorne organizacije The Hands Up Project koja mladim ljudima, većinom u Palestini, pruža mogućnost učenja putem internetskog razgovora, pripovijedanja i dramskih aktivnosti. Upravo se kroz aktivnosti koje provodi The Hands Up Project i razvila Remote Theatre metodologija, koja je polaznicima iz Gaze i izbjegličkog kampa Zaatari dala ne samo alat za učenje engleskog jezika, već i glas prema ostatku svijeta koristeći Internet i jednostavne videokonferencijske alate.
Kroz nekoliko godina primjene, Remote Theatre se počeo oblikovati u stručnu metodologiju koja danas inkorporira različite inovativne elemente:
- pripovijedanje (Storytelling) koristeći Zoom
- igra uloga (Roleplay) i simulacija
- jednostavne i napredne improvizacijske aktivnosti
- fizičke dramske aktivnosti i potpuni tjelesni odgovor (TPR)
- online dramske igre
- lutkarstvo i maske
- pretvaranje scenarija u kazališni komad na daljinu
Cilj ovog projekta, predvođenog partnerskom organizacijom International House Bucharest, je prikupiti i analizirati relevantne podatke temeljem dosadašnjeg iskustva primjene ove metodologije i dati joj potpuni stručni oblik. To namjeravamo postići kroz izradu tri odvojena intelektualna outputa:
- kompletan priručnik za nastavnike kako primjeniti Remote Theatre metodologiju u poduci stranih jezika
- zbirku 30 dramskih scenarija prilagođenih za izvođenje na daljinu
- web aplikaciju koja će služiti za razvoj i dijeljenje postojećih i budućih dramskih izvedbi za izvođenje na daljinu
Erasmus+ KA2
Resursi i linkovi
Erasmus+ KA2
Virtual Reality for Language Learning
Kategorija projekta: razvoj inovacije
Cilj projekta: razvoj inovativnih Virtual Reality tehnologija za učenje stranih jezika
Oznaka projekta: 2019-1-HR01-KA204-060781
Poslijednjih nekoliko godina VR (Vritual Reality, virtualna stvarnost) se pozicionirala kao jedna od najinovativnijih tehnologija u obrazovanju. VR tehnologija ima potencijalno široku primjenu u učenju stranih jezika jer omogućava potpunu imerziju polaznika u virtualni svijet u kojem se odvija proces učenja. Ujedno, VR omogućava uporabu tzv. "Total Physical Response" metodologije na način koji do sada nije bio moguć u procesu učenja stranih jezika.
Škola stranih jezika JANTAR - IH Split kao koordinator projekta radi na izradi projektnih rezultata zajedno s partnerskim školama iz Hrvatske, Bugarske, Rumunije i Španjolske. Projektni rezultati obuhvaćaju izradu virtualnih svjetova u kojima će se odvijati proces učenja, zadatke koje će polaznici rješavati koristeći jezične vještine, pilotiranje projekta unutar škole. Sva tehnologija razvija se za Oculus Quest platformu koja je ujedno i najnovije dostignuće na području VR tehnologije.
Erasmus+ KA2
Aktivnosti
1. transnacionalni sastanak
Split, Hrvatska
Nositelj: Jantar - IH Split
15.-16.10.2019.
Transnacionalni sastanak u Splitu prva je aktivnost unutar projekta na kojoj sudjeluju svi projektni partneri. Svrha sastanka je uspostaviti vremenski i izvedbeni okvir nadolazećih projektnih aktivnosti s naglaskom na početak izrade VR svijetova kao prvog intelektualnog outputa projekta.
2. transnacionalni sastanak
Online
Nositelj: Molehill Holdings - Barcelona, Spain
29.-30.06.2020.
Nažalost, zbog covid pandemije naš drugi transnacionalni sastanak održao se online umjesto u prelijepoj Barceloni. Srećom, pandemija nije utjecala na ostale projektne aktivnosti, tako da se razvoj odvijao po planu. Tijekom sastanka raspravljali smo o virtualnim svjetovima čiji je razvoj bio u završnoj fazi i napravili sve pripreme za izradu aktivnosti koje će se odvijati unutar tih svjetova.
Završena izrada virtualnih svjetova
01.12.2019. - 31.07.2020.
U srpnju 2020. g. završen je razvoj prvog intelektualnog outputa: virtualni svjetovi. U sklopu projekta izrađena su četiri virtualna svijeta u kojima će se odvijati aktivnosti namijenjene učenju stranih jezika kroz (a koje se izrađuju u narednim fazama projekta).
Partneri su u ranim fazama razvoja odabrali četiri različita virtualna svijeta: svemirsku stanicu, napušteni tropski otok, antički rimski grad i "ledeni" svijet. Svaki od ovih svjetova donosi određene mogućnosti za specijalizirane jezične vježbe koje ujedno omogućavaju učenje o drugim važnim temama (primjerice kulturne baštine, ekološke održivosti, održive gradnje, i sl.).
Na našem YouTube kanalu možete vidjeti isječke iz svakog od ovih svjetova a ukoliko želite isprobati neki od njih u učionici koristeći Oculus Quest tehnologiju, javite nam se na info@jantar.hr
3. transnacionalni sastanak
Split, Hrvatska
Nositelj: Jantar - IH Split
5.-6.7.2021.
Nakon više od godinu dana organizacije svih aktivnosti u online okruženju, partneri VR4LL projekta sastali su se uživo u Splitu. Glavna tema sastanka bila je razvoj trećeg intelektualnog rezultata (Teachers' Notes), kao i kratka revizija prethodnih rezultata. Partneri su ujedno uspostavili okvir za pilotiranje projektnih rezultata koje je dogovoreno za studeni 2021. godine.
Završena izrada drugog intelektualnog rezultata: Virtual Tasks
1.8.2020. - 31.3.2021.
U ožujku 2021. godine, završena je izrada našeg drugog intelektualnog rezultata: Virtual Tasks (virtualni zadaci). Ovi zadaci zamišljeni su kao aktivnosti tipa Digital Escape Rooms; drugim riječima, polaznici moraju rješavati različite probleme i zadatke kako bi postigli krajnji cilj. Rješavanje ovih zadataka zahtjeva komunikaciju između polaznika unutar VR svjetova i njihovih kolega u učionici. Stoga, naši Virtual Tasks osiguravaju učenje stranog jezika korištenjem inovativnih metodologija relevantnih za 21. stoljeće (task-based learning, active communication and collaboration, total physical response)
1. međunarodna aktivnost stručnog usavršavanja nastavnika
Split, Hrvatska
Nositelj: Jantar - IH Split
7.-9.7.2021.
U srpnju 2021. godine održana je prva od dvije aktivnosti transnacionalnog stručnog usavršavanja nastavnika u sklopu našeg projekta VR4LL. U trodnevnoj obuci sudjelovalo je više od 20 nastavnika, voditelja nastave i direktora škola stranih jezika iz partnerskih institutcija. Glavna tema stručnog usavršavanja bila je korištenje naprednih IT tehnologija u nastavi stranih jezika, s posebnim naglaskom na VR. Obuku je držao Frank del Aguila Espejo, jedan od najvećih stručnjaka u području izrade softverskih rješenja i VR aplikacija u obrazovanju.
4. transnacionalni sastanak
Bukurešt, Rumunjska
Nositelj: IH Bucharest
3-4.12.2021.
Unatoč ponovnim restrikcijama uvedenima zbog covid-19 pandemije, partneri su se uspješno sastali u Bukureštu. Naglasak sastanka bio je na razvoju našeg trećeg intelektualnog rezultata, pripreme za drugu aktivnost stručnog usavršavanja nastavnika, završna revizija naših virtualnih svjetova i zadataka, te razmatranja širenja projektnih rezultata izvan okvira VR4LL projekta.
5. transnacionalni sastanak
Rijeka, Hrvatska
Nositelj: Ustanova za obrazovanje odraslih Dante
3-4.3.2022.
Jedna od glavnih tema sastanka bili su rezultati pilotiranja u učionici. Stoga su na sastanku uglavnom sudjelovali profesori koji su imali priliku isprobati VR4LL sa svojim učenicima engleskog, njemačkog i talijanskog jezika.
Erasmus+ KA2
Resursi i linkovi
Resursi
- VR4LL Newsletter #1 - English
- VR4LL Newsletter #1 - Croatian
- VR4LL Newsletter #2 - English
- VR4LL Newsletter #3 - English
- VR4LL Newsletter #4 - English
- Piloting Report - English
- Piloting Report - Croatian
- Project Output: Teachers' Notes
- VR4LL Newsletter #5 - English
- VR4LL Newsletter #5 - Croatian
- VR4LL Newsletter #6 - English
- VR4LL Newsletter #6 - Croatian
- Upute za preuzimanje VR4LL aplikacije
Erasmus+ KA1
Kompetencije i metode za inovativno obrazovanje
Budući da živimo u vremenu neprestane promjene, obrazovni kontekst također se mijenja. Upravo zato trebamo raditi na razvoju inovacija i suvremenih vještina kako bismo isto učili naše polaznike i povećali svoje i njihove šanse za uspjeh, te stoga želimo da naše nastavno, upraviteljsko i administrativno osoblje usvoji ove vještine i kompetencije kako bismo ih uključili u cjelokupan rad naše škole.
U ovom smo projektu pažljivo odabrali strukturirane tečajeve pomoću kojih s jedne strane želimo našem nastavnom osoblju omogućiti usavršavanje vezano uz različite aspekte stvaranja moderne, inovativne i suvremene učionice u kojoj je učenik u središtu cjelokupnog obrazovnog procesa. Metode koje podupiru takav oblik nastave uključili smo u naš plan te želimo dati potporu našem osoblju da lakše oblikuju projektnu, integriranu i nastavu temeljenu na zadatku ili problemu.
Osim toga ovim projektom planiramo omogućiti da naši profesori lakše organiziraju nastavu u kojoj se potiču suvremene kompetencije i kognitivne vještine višeg stupnja kao što su prvenstveno komunikacija, suradnja, rješavanje sukoba i posredništvo, a onda i kreativnost, kritičko mišljenje i digitalne kompetencije te tako ujedno rade na svojim suvremenim vještinama, vještinama svojih kolega i svojih učenika. S druge strane, odabranim strukturiranim tečajevima, našem upraviteljskom i administrativnom osoblju želimo omogućiti usavršavanje suvremenih kompetencija vezanih uz digitalne vještine ali i vodstvo i mentoriranje.
Vjerujemo kako će čitav projekt najveći utjecaj imati na motivaciju, bilo da se radi o zaposlenicima ili polaznicima ali i široj javnosti.
Erasmus+ KA1
Stručno usavršavanje
Ante Demo
Profesor / Voditelj nastave
Behaviour and conflicts new methodologies, motivation and cooperation strategies
Europass Teacher Academy
Barcelona, Španjolska
Ovaj tečaj osmišljen je za profesore koji žele razumjeti dinamiku skupine i kako ona utječe na školsko okruženje te naučiti više o učinkovitom i modernom upravljanju učionicom koja potiče sudjelovanje, motivaciju, angažirano učenje i sve to koristeći najnovije tehnike i alate.
Valentina Tadić
Voditeljica poslovanja
Human Resource Management
ITC International
Prag, Češka
Uspješno upravljanje ljudskim resursima unutar organizacije može biti ključ uspjeha, nou mnogim je poljima zanemareno. Ovaj tečaj treba unaprijediti kompetencije motiviranja i vodstva tima ka strateškom cilju. Nudi praktičan vodič za bilo koga tko radi unutar obrazovnog sektora ali i šire.
Marina Vukušić
Profesorica
Innovative Approaches to Teaching
ITC International
Prag, Češka
Ovaj tečaj o inovativnim pristupima poučavanju praktičan je vodič koji pomaže unaprijediti kvalitetu i učinkovitost obrazovnog procesa u bilo kojoj učionici. Poticanje kreativnosti, organiziranje projekata, uključivanje manjina u nastavni proces te korištenje informacijske tehnologije za razvijanje kritičkog mišljenja primjeri su koji će proširiti potencijal profesora i motivirati učenike.
Mira Petrović
Profesorica
Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning
Europass Teacher Academy
Firenca, Italija
Ovaj je tečaj osmišljen za profesore koji žele naučiti više o upravljanju učinkovite i moderne učionice koja potiče sudjelovanje i angažirano učenje koristeći najnovije tehnike. Kroz interaktivne aktivnosti sudionici ovog tečajanaučit će kako poticati učeniku usmjereno obrazovno okruženje. Učeniku usmjerene metodedokazane su kao nadmoćnije od onih tradicionalnih profesoru usmjerenih. Učeniku usmjerene metode potiču autonomiju učenika i suradnju. Također pomažu pamćenju, kritičkom razmišljanju, vještinama rješavanja problema, samopouzdanju i motivaciji.
Iva Meštrović
Profesorica
Integrated curriculum – Teaching global skills
Euneos
Helsinki, Finska
Ovaj tečaj svojim polaznicima pruža alate za planiranje, praćenje i ocjenjivanje suradničkog učenja, timskog poučavanja, projektnog učenja, formativnog vrednovanja te modele za vrednovanje transverzanih vještina kroz tradicionalne predmete. Također profesorima daje savjete kako uvrstiti kritičko razmišljanje u nastavu, kako poticati blagostanje u školama te daje ideje kako neprestano raditi na inovacijama.
Marina Jurišić
Profesorica
The Creative Classroom: Tools and Tips for Language Teachers
Europass Teacher Academy
Firenca, Italija
Ovaj je tečaj namjenjen profesorima stranih jezika koji žele uvrstiti kreativnije metode poučavanja u svoje učionice. Sudionici ovog tečaja uče o komunikativnom pristupu poučavanju, integriranom učenju sadržaja i jezika te o učenju temeljem zadataka kao i autentičnim materijalima koji obuhvaćaju sve vještine (čitanje, pisanje, slušanje i govor) na kreativne načine.
Ana Čečuk
Profesorica
Kreativer Unterricht Deutsch als Fremdsprache: Methoden und Umsetzung
IIK
Düsseldorf, Njemačka
Ovaj tečaj učiteljima nudi ideje kako održavati kreativnije satove. Daje prijedloge kako uključiti komedije, društvene igre i igrokaze u lekcije. Također ojačava jezik i tečnost sudionika kako bi mogli poučavati u internacionalnom kontekstu.
Miljana Dragović
Voditelj marketinga
Digital Marketing for Educators
Georgios Charalambous Private Institute
Paphos, Cipar
Marketing je oduvijek bio glavni dio poslovnog života promičući proizvode i usluge te prikazujući ideje i vrijednosti određene tvrtke. U ovom jako interaktivnom modernom svijetu škole često moraju iskomunicirati svoje ideje, planove, napore, pa čak i poteškoće. Erasmus + projekti trebaju biti zabilježeni i promovirani, treba ih pokazati široj javnosti i diseminirati različitim ljudima. Iskustvo poslovnog digitalnog marketinga sigurno može opremiti radnika u modernom obrazovanju i školu vrijednim alatima. Upravo to ovaj tečaj i čini.
Josip Sobin
Direktor
Modern School Leadership
Otkazano zbog covid-19 pandemije
EduKarjala
Tenerife, Španjolska
Ovaj je tečaj o modernom upravljanju školom. Fokus tečaja je usporediti školsku administraciju diljem Europe ali također i dati kakve nove savjete kako biti dobar u upravljanju školom. Pedagoški i ekonomski menadžment te menadžment ljudskih resursa glavne su teme te kako ih koristiti zajedno. Tečaj će također prikazati neke nove stručne termine te pomoći stvoriti nove kontakte s europskim kolegama.
Ante Demo
Profesor / Voditelj nastave
Train the Trainer
ShipCon
Palermo, Italija
Ovaj tečaj osposobljava polaznike opširnim znanjem o različitim vrstama učenja kao i potrebnim vještinama za pružanje zanimljivih obuka koje će u potpunosti uključiti njihove polaznike. Idealan je za one koji su odgovorni za izradu programa izobrazbe kao i za sve one koji su zaduženi za provedbu kontinuiranog osposobljavanja i za podizanje razine stručnosti osoblja svoje organizacije ili institucije.
Vesna Bakota
Profesorica / Ravnateljica
Communicative skills for European Teachers
Learning Together
Porto, Portugal
Glavni cilj tečaja je kod polaznika razviti učinkovite komunikacijske vještine. Tečaj se usredotočuje na poboljšanje tehnika u učionici i praktičnih aktivnosti koje nastavnici mogu koristiti, dok proširuju svoje ideje za osmišljavanje zanimljivih i informativnih lekcija. Cilj tečaja je pomoći svim učiteljima i pojasniti njihove uloge u poticanju učenika da postanu sigurni korisnici jezika u čitanju, pisanju i govoru.
Marina Jurišić
Profesorica
The 4 C’s: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration
Europass Teacher Academy
Firenca, Italija
Ovaj tečaj ima za cilj pružiti učiteljima znanje, vještine i samopouzdanje za uključivanje poticajnih vještina kao što su komunikacija, suradnja, kritičko razmišljanje i kreativnost u svoj kurikulum i školsko okruženje. U istinskom okruženju učenja kroz rad, polaznici tečaja će steći bolje znanje o tome što te kompetencije podrazumijevaju i ne samo kako ih naučiti, već prije svega kako iskoristiti vlastitu sposobnost stvaranja, kritičkog razmišljanja, učinkovitog komuniciranja, te kako dobro surađivati s drugima.
Erasmus+ KA1
Resursi i linkovi
Resursi
- Članak: Flipped Classroom - Mira Petrović
- Članak: Positive Education - Iva Meštrović
- Članak: Glazba u nastavi - Ana Čečuk
- Članak: Coaching - Valentina Tadić
- Članak: Metakognicija - Marina Vukušić
- Članak: Motiviraj me! - Ante Demo
- Članak: Rad u paru i skupinama - Marina Jurišić
- Izvješće: Firenca - Jurišić
- Izvješće: Firenca - Petrović
- Izvješće: Helsinki - Meštrović
- Izvješće: Düsseldorf - Čečuk
- Izvješće: Prag - Tadić
- Izvješće: Pafos - Dragović
- Izvješće: Barcelona - Demo
- Izvješće: Prag - Vukušić
- Prezentacija: Conflict Management
- Prezentacija: Digital Marketing for Educators
- Prezentacija: HR Management
- Prezentacija: Innovative Approaches to Teaching
- Prezentacija: Integrated Curriculum
- Prezentacija: Student-centered Classroom
- Prezentacija: The Creative Classroom - German as a Foreign Language
- Prezentacija: The Creative Classroom - Tools and Tips for Language Teachers
- Članak: Kreativnost u učionici - Vesna Bakota
- Članak: Kritičko mišljenje - Marina Jurišić
- Članak: Train the trainer - Ante Demo
- Izvješće: Dublin - Jurišić
- Izvješće: Palermo - Demo
- Izvješće: Porto - Bakota
- Prezentacija: Communication skills for European teachers
- Prezentacija: The 4Cs
- Prezentacija: Train the trainer
Erasmus+ KA1
A new era of education: 21st century skills
Kategorija projekta: stručno usavršavanje
Cilj projekta: razvoj vještina važnih za obrazovanje u 21. stoljeću
Oznaka projekta: 2017-1-HR01-KA104-035205
Projekt A new era of education: 21st century skills (HR Nova era obrazovanja: vještine 21. stoljeća) financiran je sredstvima EU u sklopu programa Erasmus Plus, Ključna Aktivnost 1 - stručna usavršavanja za djelatnike u obrazovanju odraslih. Kroz ovaj projekt Jantar je osigurao sredstva za razvoj i ulaganje u različite aspekte kompetencija svojeg osoblja s naglaskom na ne tako lako mjerljivim vještinama poput vještina komunikacije, međuljudskih vještina te vještina rukovodstva. Razvoj ovih vještina dirketno je povezan s uspjehom, kako škole, tako i njezinih polaznika.
U projektu sudjeluju naši profesori i rukovodstvo kako bi zajedno radili na stvaranju moderne škole u svim aspektima. Profesori sudjeluju u radionicama usmjerenima na razvijanje komunikacijskih i praktičnih vještina u učionici, provođenje procesa učenja i podučavanja na moderan način, te stvaranje okruženja usredotočenog na polaznike i njihove potrebe (tzv. learner-centered teaching approach). Krajnji cilj stručnog usavršavanja je podupirati polaznike u usvajanju vještina komunikacije, kooperacije i interakcije kako bi učionice postale dinamičnije i kreativnije. Rukovodstvo sudjeluje u takozvanom job shadowingu, odnosno promatranje rada veće ustanove uz razmjenu iskustava i primjera dobre prakse.
Projekt, stoga, doprinosi razvoju ključnih vještina za 21. stoljeće i postavljanju izazovnih ciljeva za budućnost.
Erasmus+ KA1
Stručno usavršavanje
Ante Demo
Profesor / Voditelj nastave
A guide to conducting classroom observations
Alpha School of English Language
www.alphaschoolmalta.com
St Paul's Bay, Malta
Radionica je usmjerena na vještinu osmišljavanja i korištenja sustava promatranja nastave u svrhu procjene rada nastavnika i pružanja kvalitetne i konstruktivne povratne informacije nastavnicima.
Iva Meštrović
Profesorica
Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies
Europass Teacher Academy
www.teacheracademy.eu
Berlin, Njemačka
Cilj tečaja je osvježiti znanje nastavnika o kvalitetnim postupcima upravljanja nastavom kroz refleksiju, promatranje, studije slučaja i razne druge suvremene metode. Tečaj pokriva teme poput rješavanja najčešćih problema u učionici, poboljšanje motivacije polaznika, davanje jasnih uputa, razvijanje dobrog odnosa s učenicima i poticanje učenika na razmišljanje o nastavnom procesu.
Iva Meštrović
Profesorica
21st Century Skills
NILE - Norwich Institute for Language
www.nile-elt.com
Norwich, Ujedinjeno Kraljevstvo
Tečaj je usmjeren na područje vještina za 21. stoljeće – istraživačke vještine, kritičko razmišljanje, kreativnost, suradnja i interpersonalne komunikacijske vještine. Te vještine neizostavne su za suočavanje sa izazovima koje nam donosi razdoblje velikih globalnih promjena, kako kod nastavnika, tako i kod učenika. Tečaj se fokusira na uspostavi razvoja tih vještina kao dijela nastave, kao i na poticanje učenika na rad na sebi. Tečaj također pokriva temu bolje integracije alata procjene znanja u proces učenja, analiziranje vlastitog rada, te poticanje kritičkog razmišljanja.
Josip Sobin
Direktor
Job shadowing
EOI – Barcelona Drassanes
www.eoibd.cat
Barcelona, Španjolska
EOI Barcelona Drassanes veliko je učilište za strane jezike u Španjolskoj, u kojem se podučava 16 jezika za odrasle učenike. Ustanova ima preko 100 zaposlenika i preko 9000 učenika. Job Shadowing omogućava promatranje upravljanja tako velikom organizacijom s ciljem stjecanja iskustva za poboljšanje rada naše škole. Veliki dio edukacije zasniva se na strukturiranim razgovorima sa svim ključnim zaposlenicima institucije – upravom, pedagoškim koordinatorima, voditeljima europskih projekata, voditeljima nastave i administracijom škole.
Erasmus+ KA1
Resursi i linkovi
Erasmus+ KA1
The Inclusive School: a gateway to equal opportunity education
Kategorija projekta: stručno usavršavanje
Cilj projekta: razvoj vještina za uspostavu inkluzivne učionice
Oznaka projekta: 2016-1-HR01-KA104-022014
Projekt naziva The Inclusive School: a gateway to equal opportunity education (HR Inkluzivna škola: put prema ravnopravnom obrazovanju) podrazumijeva stvaranje takozvane inkluzivne škole prilagođene svakom polazniku. U modernom je društvu važna svijest o različitostima i to ne samo onim kulturološkim ili društvenim, već emocionalnim, fizičkim, obrazovnim i lingvističkim.
Kao privatna škola logičan smo izbor ljudima koji traže osobniji i individualiziraniji pristup te ovim projektom i stručnim usavršavanjima želimo naučiti više o prepoznavanju širokog spektra različitosti među polaznicima, o prilagođavanju testiranja i vrednovanja svakomu te o uključivanju svakog polaznika u nastavni proces. Pažljivim odabirom suradnika i seminara koji proširuju i nadopunjavaju jedan drugoga jačamo kapacitete naših nastavnika s ciljem stvaranja škole koja će svakomu polazniku pružati jednake šanse u obrazovanju.
Erasmus+ KA1
Stručno usavršavanje
Iva Meštrović
Profesorica
Learning Differences and Inclusion in Language Teaching
NILE - Norwich Institute for Language
www.nile-elt.com
Norwich, Ujedinjeno Kraljevstvo
Tečaj je namijenjen nastavnicima s ciljem pobližeg upoznavanja različitosti u njihovim učionicama. Od poteškoća kod usvajanja nastavnih sadržaja, poremećaja u čitanju ili pisanju do manje primjetnih različitosti u stilovima učenja pa do izražene nadarenosti. Polaznici tečaja praktičnim pristupom uče o različitim načinima uključivanja samih učenika u nastavni proces.
Eva Jakupčević
Profesorica
Dyslexia in the teaching environment
York Associates
york-associates.co.uk
York, Ujedinjeno Kraljevstvo
Prisustvujući ovome tečaju profesori razvijaju razumijevanje izazova koji se javljaju kod poučavanja odraslih s disleksijom. Teme tečaja su prepoznavanje značajki disleksije, korištenje različitih stilova učenja, prepoznavanje diskriminacijskog ponašanja, upoznavanje s regulativama Europske unije vezane uz disleksiju.
Ante Demo
Profesor / Voditelj nastave
Testing, evaluation and assessment
NILE - Norwich Institute for Language
www.nile-elt.com
Norwich, Ujedinjeno Kraljevstvo
Cilj tečaja je proširiti znanje nastavnika o vredovanju učeničkog poznavanja jezika i sastavljanja različitih testova, razvijanje vještina kritičkog osvrta na čitav niz tipova testova, procesa vredovanja i ispitivanja.
Iva Meštrović
Profesorica
Inclusive education: tackling with classroom diversity and early school leaving
IDEC Training Centre
trainingcentre.gr
Isthmia, Grčka
Tečaj pomaže nastavnicima u razumijevanju široke različitosti svih u sustavu obrazovanja i definiranju učenika s poteškoćama u učenju. Nastavnici se osposobljavanju za učinkovitije određivanje individualnih potreba učenika, prikladne metode vrednovanja znanja, izradu i oblikovanje individualiziranih nastavnih planova.
Eva Jakupčević
Profesorica
Managing diversity – Teaching mixed ability classes
Internacional Training Centre
www.itc-international.eu
Prag, Češka
Polaznici se upoznaju s najnovijim inovativnim metodama u poučavanju kako bi se lakše nosili s različitostima u učionicama. Praktičan rad uključuje stvaranje vlastitih aktivnosti za usavršavanje komunikacijskih vještina, čitanja i pisanja. Također se upoznavaju s različitim stilovima učenja, različitim tipovima inteligencije te metakognicijom.
Gorana Ćukušić
Profesorica
European Diversity Education
EEC – Teacher Training Courses
europeanedcircle.wixsite.com/www-europeanedcirclelv
Riga, Latvija
Cilj ovog tečaja je razviti interkulturalnu kompetenciju nastavnika i upoznati ih s važnim konceptima nošenja s različitostima u učionici. Tečaj pokriva strategije za uspješno upravljanje različitostima i prednosti multikulturalnog okruženja, jezične raznolikosti i interkulturalne komunikacije.
Erasmus+ KA1
Resursi i linkovi
Erasmus+ KA1
Into a world without language boundaries
Kategorija projekta: stručno usavršavanje
Cilj projekta: razvoj vještina za uspostavu inkluzivne učionice
Oznaka projekta: 2015-1-HR01-KA104-012982
Učilište Jantar je u sklopu Ključne aktivnosti 1 Erasmus + programa EU u lipnju 2015. potpisalo ugovor s Agencijom za mobilnost i programe EU o dodjeli sredstava za projekt pod nazivom „Into a world without language boundaries“ (HR U svijet bez jezičnih granica). Naslov projekta proizlazi iz krilatice naše škole koja označava našu želju da kroz pružanje kvalitetnog jezičnog obrazovanja doprinesemo našoj zajednici i društvu općenito. Cilj ovog projekta ojačati je naše kapacitete kroz dodatno obrazovanje naših nastavnika u području metodologije jezika i korištenja suvremenih tehnologija i kulturoloških elemenata u nastavi.
Uz najnovija saznanja o metodološkim pristupima, projekt nam omogućava proširivanje vidika u području prilagođavanja međunarodnim standardima kvalitete, kao i upravljanja europskim projektima. Pored toga, dobrobit projekta proizlazi i iz samih boravaka u različitim europskim zemljama kao i ostvarivanjem kontakata s nastavnicima i drugim zaposlenicima sličnih europskih institucija.
Tijekom dvije godine trajanja projekta, naši zaposlenici sudjeluju na devet strukturiranih tečajeva. Kroz tečajeve odabranih partnera natavnici škole Jantar imaju priliku usvojiti najnovije metode, znanja i ideje za nastavu i rad, kao i ostvariti kontakte koji mogu dovesti do budućih projekata. Svoje iskustvo sudionici prenose ostalim zaposlenicima putem niza korisnih i kreativnih radionica koje organiziramo u školi Jantar.
Erasmus+ KA1
Stručno usavršavanje
Ante Demo
Profesor / Voditelj nastave
ENGLISH AND CULTURE: A Course for Teachers of English as a Foreign Language
English Matters
www.englishmatters.org
Dublin, Irska
Nastavnici engleskog jezika kroz ovaj program osvještavaju važnost uključivanja elemenata kulture u nastavu stranih jezika, te usvajaju metode rada koje uključuju materijale iz stvarnog svijeta (eng. realia) kao nadopunu uobičajenim programima. Kroz upoznavanje irske kulture nastavnici dobivaju ideje za rad s materijalima kao što su filmovi, kratke priče i razgovor sa izvornim govornicima nekog jezika. Naglasak je na metodama podučavanja temeljenim na rješavanju problema (eng. task-based learning), u kojima kroz samostalno istraživanje učenici postaju boljim učenicima i govornicima stranog jezika.
Eva Jakupčević
Profesorica
ICT FOR TEACHING: A practical course to incorporate Information Technology into Teaching
English Matters
www.englishmatters.org
Dublin, Irska
Cilj ovog tečaja osvijestiti je nastavnicima mogućnosti i prednosti korištenja informacijske tehnologije u nastavi. Kroz dva tjedna nastavnici se na praktičan način upoznaju i dobivaju iskustvo rada s nizom elektroničkih alata koji se mogu koristiti u svim segmentima nastave, na primjer, kako bi se učenici osamostalili, za praćenje rada i napretka učenika, za motiviranje učenika, za prilagodbu nastave različitim stilovima učenja i slično.
Danijel Papić
Administrator / Stručnjak za informacijske tehnologije
Movie Making and ClipFlairing for language teaching
Europass – Centro Studi Europeo -
www.europass.it
Firenca, Italija
Cilj radionice je osposobljavanje profesora jezika za izradu i adaptaciju audiovizualnih materijala (fotografije, video i audio zapisi, dokumentarci i sl.) za uporabu u nastavi. Uporaba audiovizualnih materijala postaje sve češće korištena metoda za prenošenje jasnih poruka i znanja. Ova metoda ujedno omogućuje polaznicima da aktivno sudjeluju u izradi materijala, što samo po sebi povećava i njihovo sudjelovanje u nastavnim procesima.
Ana Jović
Profesorica
THE CREATIVE CLASSROOM – Tools and Tips for Language Teachers
Europass - Centro Studi Europeo
www.europass.it
Firenca, Italija
Tečaj je usmjeren na metodologiju podučavanja stranih jezika i nastavnici tijekom dva tjedna praktičnog rada dobivaju pregršt korisnih materijala, ideja za aktivnosti ii savjeta za postizanje pozitivne atmosfere u učionici. Naglasak je na važnosti i organizaciji rada u paru i skupini, prenošenja odgovornosti na samog učenika i postizanju nastave koja je zaista usmjerena na učenika i u kojoj je nastavnik prvenstveno vodič i potpora.
Nina Dujmović
Profesorica
Piensa y acertarás: corregir kis errires de oridzcción en el aula de ELE
Universidad De Castilla – La Mancha
Toledo, Španjolska
Cilj tečaja bio je nastavnike usmjeriti i osvijestiti o primjerenim i korisnim načinima ispravljanja pogrešaka pri poduci stranih jezika. Naglasak je na pozitivan pogled na pogreške koje nam kao manifestacija učeničkog međujezika govore o napretku učenika i samom procesu usvajanja jezika. Ovisno o tome ispravlja li nastavnik pisani tekst, društvenu interakciju ili transakciju, u svakoj situaciji postoji dobar i koristan način ispravljanja pogrešaka.
Gorana Ćukušić
Profesorica
Intensivsprachkurs Deutsch und Fortbildung Methodentraining in der Unterrichtspraxis Daf
Institut für internationale Kommunikation
Düsseldorf, Njemačka
Ovaj tečaj sastoji se od intenzivnog tečaja njemačkog jezika za nastavnike u prvom tjednu, i metodološkog dijela u drugom. Naglasak tečaja je na temama kao što su komunikativni pristup učenju, kooperativno učenje, komunikativni pristup gramatici i korištenje glazbe u nastavi. Zajednički rad učenika preduvjet je uspjeha u nastavi, kao i pozitivna školska klima, i nastavnici će dobiti praktične savjete i ideje za postizanje istih.
Eva Jakupčević
Profesorica
Building European Identity at Schools
IDEC
trainingcentre.gr
Isthmia, Grčka
Ovaj tečaj usmjeren je na planiranje i provedbu europskih projekata. Sudionicima će pružiti dublje razumijevanje europske politike obrazovanja i vezanih projekata, te praktične savjete za pisanje prijedloga za projekte, kao i njihovu administraciju i upravljanje. Sudionici će također dobiti ideje za pronalazak partnera i moguće umrežavanje s drugim organizacijama u Europi, kao i zajedničku suradnju na projektima.
Vesna Bakota
Profesorica
Language and Methodology Refresher
Bell English
bellenglish.com
Cambridge, Ujedinjeno Kraljevstvo
Cilj ovog tečaja osvježiti je metodološko znanje nastavnika u svrhu postizanja boljih rezultata u nastavi engleskog jezika. Tečaj pokriva niz tema kao što su podučavanje gramatike i vokabulara, ispravljanje čestih pogrešaka, razvijanje četiriju osnovnih vještina, planiranje i provedba aktivnosti, razvijanje pozitivne radne atmosfere i slično. Uz to, nastavnici razvijaju svoje sposobnosti odabira, osmišljavanja i evaluacije materijala za određene kontekste.
Mirjana Sobin
Ravnateljica
Evaluation and quality assurance in education and training
IDEC
trainingcentre.gr
Piraeus, Grčka
Sudionici ovog tečaja stječu dublje razumijevanje europskih politika za osiguranje kvalitete u obrazovanju, kao i znanje kako primjeniti okvire za vlastitu organizaciju. Tečaj također pruža ideje za razvijanje metoda i alata evaluacije, osvještavanje primjerene metode provođenja evaluacija, analiziranje rezultata i njihovo korištenje.
Erasmus+ KA1
Resursi i linkovi
Europski fond za regionalni razvoj
Inovativna škola - znanje na dohvat miša
Projekt pod nazivom „Inovativna škola – znanje na dohvat miša“ u rujnu je 2014. godine prijavljen na natječaj „Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije za poboljšanje poslovnih procesa“. Realizacija projekta započela je u ožujku 2015. godine, a projekt je završen u lipnju 2016. godine. Cilj projekta bio je unapređenje upravljanja poslovnim procesima škole uvođenjem holističkog IKT rješenja i razvoj inovativnog obrazovanja uvođenjem e-učenja i učenja na daljinu. Provedba projekta omogućila je objedinjavanje i optimizaciju svih poslovnih procesa, unapređenje organizacije i upravljanja poslovanjem, jačanje kapaciteta zaposlenika, modernizaciju postojećih usluga, razvoj novih obrazovnih programa te unapređenje tehnološke osnove poslovanja.
Ukupna ugovorena vrijednost projekta je 628.712,50 kn, od čega udio EU financiranja iz Europskog fonda za regionalni razvoj iznosi 340.347,00 kn. Realizacijom projekta Jantar je postao jedina škola stranih jezika u Splitsko-dalmatinskoj županiji, i jedna od rijetkih u Hrvatskoj, s implementiranim elektroničkim dnevnicima i LMS (Learning Management System) podrškom nastavi.
Inovacijama u nastavnom procesu povećala se kvaliteta podučavanja, polaznicima osigurala uporaba interaktivnih multimedijalnih materijala za dodatno učenje, unaprijedila komunikacija polaznika s nastavnim osobljem, omogućila razmjena znanja i osigurala dostupnost obrazovnih usluga ciljnim grupama koje zbog nedostatka obrazovnih ustanova u svojoj sredini ili iz osobnih razloga ne mogu pohađati klasičnu nastavu.
Jantar je u projekt ušao zbog nedostatka softverskih rješenja za informatizaciju privatnih škola i ustanova. Zahvaljujući europskim fondovima i stručnosti mladih splitskih informatičara, izradili smo cjeloviti informacijski sustav koji funkcionalnošću i kvalitetom razvijenih softverskih rješenja konkurira svjetskim brendovima. Sredstvima iz projekta financirana je nabava informatičke opreme za modernizaciju nastavnih procesa, nabava interaktivnih obrazovnih materijala, edukacija profesora u korištenju novih tehnologija, i najvažnije – razvoj samog softverskog rješenja.